Connect with us

Lifestyle

Eet deze specerij elke dag en je lichaam zal je dankbaar zijn

zwarte peper

Is er iemand die geen zwarte peper in de keuken heeft staan? Iedereen weet dat het vrijwel alles beter doet smaken. Maar wat weinig mensen weten is dat dit pittige kruid op vele manieren de beste vriend van ons lichaam is. Dit is hoe zwarte peper een geweldige invloed heeft op je lijf.

Zwarte peper bevat een substantie genaamd piperine. Het is een krachtige stof die de lichaamsabsorptie van vrijwel alles verbetert, waaronder medicijnen. Dat komt omdat piperine een positieve werking heeft op de binnenste laag van het maagdarmkanaal, waardoor de absorptie van medicijnen beter verloopt.

Het beste van al? Je moet geen grote hoeveelheden piperine consumeren om de voordelen te genieten. Strooi iedere dag een beetje zwarte peperkorrels op je eten en je zit goed.

De beste manier om de vruchten te plukken van deze smaakmaker is door verse gemalen peperkorrels te gebruiken, dus je haalt best een pepermolen in huis.

peper op eten strooien

Dit zijn nog vijf gezondheidsvoordelen van zwarte peper, waarvan je wellicht nog niet op de hoogte was.

Vermindering van maag- en darmklachten

De zwarte specerij kan de hoeveelheid maagzuur in het lichaam verminderen en werkt in de darmen als een ontstekingsremmer. Dit vermindert dan weer het risico op onder andere maagzweren.

Verbetert het effect van pijnstillers

Het effect van vaak voorkomende pijnstillers zou verbeterd worden door piperine. Dat zou in de toekomst best weleens revolutionair kunnen zijn, want het zou betekenen dat dosissen verminderd kunnen worden. En dat leidt dan weer tot minder negatieve bijwerkingen.

Voorkomt tandbederf

De piperine in zwarte peper zou het risico op ontsteking van het tandvlees verminderen en kan ook de aftakeling van tanden en het kaakbeen tegengaan.

Verbetert de absorptie van voedingsstoffen

Als je de specerij eet, krijg je ook piperine binnen, een voedingsstof die goed is voor de spijsvertering. Ook de capaciteit van de maag om verschillende mineralen en vitaminen, zoals vitamine B, vitamine C, selenium en betacaroteen, op te nemen wordt verbeterd.

Helpt het lichaam kurkuma op te nemen

Kurkuma is echt een superkruid. Helaas neemt het lichaam kurkuma niet zo goed op uit zichzelf, maar zwarte peper helpt ontzettend veel. Dus telkens wanneer je iets met kurkuma klaarmaakt, is het belangrijk om ook een beetje zwarte peper toe te voegen.

Bewaar je zwarte peper dus niet meer in het keukenkastje, maar zet het gewoon op tafel. Deel dit artikel met je vrienden die dit wel interessant zouden vinden. Lees hier ook waarom chocolade goed voor je is!

Verder lezen

Lifestyle

Gekookt ei dieet: zo verlies je 4.5 kg in een week

Helaas is er geen magisch recept om af te vallen en ongezond vet te laten vallen, maar er zijn enkele diëten die je echt een voorsprong kunnen geven!

Het is bijna onmogelijk om gewicht te verliezen zonder je calorie-inname te verminderen, en het kan een moeilijke balansoefening zijn.

Maar geef de hoop niet op! Er is een dieet dat al veel mensen heeft geholpen om af te vallen, meldt Healthline.

Veel mensen zeggen dat het dieet hen in de eerste week 4.5kg heeft helpen verliezen – het klinkt bijna te mooi om waar te zijn!

In dit dieet zijn eieren het belangrijkste ingrediënt. Onthoud! Dit is een caloriearm dieet dat is ontworpen om snel resultaat te geven en dat niet moet worden gebruikt voor langdurig gewichtsverlies.

Waarom eieren?

Eieren zijn in veel opzichten het essentiële voedsel.

Ze bevatten alle voedingsstoffen die een mens nodig heeft, behalve vitamine C – maar als je een beetje fruit aan je dieet toevoegt, is dat probleem snel opgelost. Eieren zijn beladen met vitamine B12, vitamine B2, vitamine A en vitamine B5.

Het bevat ook bijna alle mineralen die essentieel zijn voor ons lichaam, zoals ijzer, zink, calcium, magnum, kalium en vitamine E.

De vetsamenstelling in eieren is gunstig, 25% is enkelvoudig onverzadigd vet, 9,4% is meervoudig onverzadigd en 18,1% is afkomstig van verzadigd vet.

Het cholesterolgehalte is relatief hoog, vandaar de aanhoudende mythe dat eieren het LDL-cholesterolgehalte in het bloed verhogen. Dit is echter niet het geval gebleken bij verder gezonde individuen.

Gekookt ei dieet

Sommigen die dit dieet testten, voelden zich moeier dan normaal, omdat ze niet zoveel energie kregen via koolhydraten.

Probeer echter tijdens dit dieet ten minste elke dag te sporten om dit te voorkomen want je zult zelf dan ook direct merken dat je je veel fitter en gezonder voelt en het helpt ook nog eens om beter te slapen!

Zie hieronder wat je moet eten in Week 1 en week 2 van dag tot dag.

Week 1:

Maandag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – fruit en 2 sneetjes brood
• Diner – salade en gegrilde kip

Dinsdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – groene salade en gegrilde kip
• Diner – 2 gekookte eieren, salade en een sinaasappel.

Woensdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – kaas, een sneetje brood en een tomaat
• Diner – salade en gegrilde kip

Donderdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – fruit
• Diner – salade en gegrilde kip

Vrijdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – gekookte groenten en 2 gekookte eieren.
• Diner – gegrilde vis en salade.

Zaterdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – fruit.
• Diner – salade en gegrilde kip

Zondag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren.
• Lunch – gekookte groenten met kip en een tomatensalade
• Diner – gekookte groenten

Week 2:

Maandag:
Ontbijtfruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – kip en salade
• Diner – 2 gekookte eieren, salade en een sinaasappel

Dinsdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – gekookte groenten en 2 gekookte eieren
• Diner – gegrilde vis en salade.

Woensdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – salade en kip
• Diner – 2 gekookte eieren, salade en een sinaasappel

Donderdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – kaas, 2 gekookte eieren en gekookte groenten
• Diner – salade en gegrilde kip

Vrijdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – tonijnsalade
• Diner – salade en 2 gekookte eieren

Zaterdag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch – salade en kip
• Diner – fruit.

Zondag:
Ontbijt – fruit en 2 gekookte eieren
• Lunch en diner – gegrilde kip en groenten

Klinkt als een moeilijk programma, toch? Maar als je het gevoel hebt dat je een paar kilo’s kwijt moet en een voorsprong nodig hebt, probeer dit dan! Natuurlijk is het altijd goed om je arts te raadplegen voordat je je dieet drastisch verandert.

In elk geval denk ik dat het de moeite waard is om te proberen en dat het echt goed kan werken als je je eraan vasthoudt!

Deel dit dieet als je ook van eieren houdt!

Verder lezen

Lifestyle

Niet normaal: Zoveel gewicht verlies jij tijdens een grote boodschap

Voel jij je na een bezoekje op de wc een paar kilo lichter? Dan zou dat wel kunnen. Je verliest namelijk gewicht na een grote boodschap.

Lees snel verder hoeveel dat is!

Opluchting

Het kan heel erg opluchten als je even naar de wc gaat om te poepen. Nu blijkt dat je er ook nog eens veel gewicht mee verliest, snappen wij dat al helemaal. Je raakt er zelfs meer mee kwijt dan na een uurtje op de hometrainer. Wow!

Vezels

Door bepaald eten kan het nog meer worden. Daarvoor is het van belang dat er vezels inzitten. Eet jij dus volkorenbrood, zilvervliesrijst, aardappelen en fruit? Dan raak je nog meer kwijt…

Het gewicht

Uit onderzoek van de University van Cambridge blijkt dat je ongeveer zo’n 750 gram per dol verliest na een wc-bezoekje en dat is erg veel. Eet jij een product met vezels erin? Dan kan het zelfs oplopen tot 1,5 kilo. Wow!

Bekijk hieronder een video van vijf topsporters die per ongeluk een grote boodschap deden tijdens het sporten.

 

Verder lezen

Lifestyle

8 natuurlijke manieren om je tanden vanuit huis aanzienlijk witter te maken

We geven meer dan 3 miljard uit om onze tanden te bleken. Deze procedures zijn vrij duur en moeten steeds opnieuw worden herhaald. Maar we vergeten dat onze huizen vol staan ​​met producten die ons kunnen helpen een Hollywood-glimlach te hebben.

Wij geloven dat gewone goederen magie kunnen creëren als we ze correct gebruiken. En daarom zijn we klaar om een ​​aantal hacks voor het bleken van tanden met je te delen die je gemakkelijk thuis kunt herhalen.

1. Gember en zout

Wat je nodig hebt: gember, zout en citroen

Hoe te gebruiken: Maal een klein stukje gember, dit kan worden gedaan met een rasp. Neem 1/4 theelepel zout en voeg dit toe aan de gember. Snijd een schijfje citroen, pers het sap in het mengsel en meng opnieuw goed. Breng het aan met een tandenborstel.

2. Kaolienklei

Wat je nodig hebt: kaolienklei

Hoe te gebruiken: Breng gewoon de kaolienklei op je tanden aan en poets ze goed met een tandenborstel. Gebruik niet veel druk, doe het voorzichtig. Spoel vervolgens uw mond met schoon water.

3. Epsom zout

Wat je nodig hebt: Epsom zout, water

Hoe te gebruiken: Meng zout en water in gelijke delen. Roer tot het zout volledig is opgelost. Breng het mengsel op je tanden aan met een tandenborstel. Je kunt er ook mee gorgelen en je mond spoelen met schoon water.

4. Neem bladeren

Wat je nodig hebt: neem bladeren, water

Hoe te gebruiken: Breng de neembladeren in een pan met water aan de kook. Zeef het zodat de vloeistof schoon is. Laat het afkoelen en gorgelen met de resulterende oplossing.

5. Muntbladeren en kokosolie

Wat je nodig hebt: pepermuntbladeren, kokosolie

Hoe te gebruiken: maal de bladeren en voeg ze toe aan de kokosolie. Meng goed en breng het mengsel op je tanden aan met een tandenborstel. Gebruik niet veel pepermunt, 3-5 bladeren is meer dan genoeg.

6. Waterstofperoxide en baking soda

Wat je nodig hebt: waterstofperoxide, baking soda

Hoe te gebruiken: Meng zuiveringszout met waterstofperoxide in een verhouding van 1: 2. Roer tot er zich een pasta vormt. Poets je tanden voorzichtig met dit mengsel en spoel je mond vervolgens met een grote hoeveelheid water.

7. Cacaopoeder

Wat je nodig hebt: cacaopoeder en water of kokosolie.

Hoe te gebruiken: meng het cacaopoeder met de kokosolie of water. Roer ze tot een pasta. Poets je tanden zoals gewoonlijk met dit mengsel.

8. Azijn en baking soda

Wat je nodig hebt: baking soda, appelazijn

Hoe te gebruiken: Meng 1 theelepel appelazijn met 1 theelepel baking soda. Roer ze tot ze een homogeen mengsel vormen. Poets je tanden met de resulterende pasta en spoel je mond met veel water.

Houd er rekening mee dat al deze remedies zorgvuldig moeten worden gebruikt. Gebruik deze methoden 2-3 keer per week gedurende enkele weken en neem pauzes. Als u pijn begint te voelen of de gevoeligheid van uw tanden toeneemt, stop dan onmiddellijk met de procedure.

Over welke andere manieren om tanden witter te maken weet je? Wilt u uw tanden liever thuis witten of op het kantoor van de tandarts? Vertel het ons in de comments.

Verder lezen

Trending