Connect with us

algemeen

Opmerkelijk gerucht over prinses Alexia: ‘Helemaal hoteldebotel van haar eerste vriendje’

Prinses Alexia, de tweede dochter van koning Willem-Alexander en koningin Máxima, lijkt naast haar studie in Londen ook een andere rol serieus te nemen: die van koppelaarster. Volgens weekblad Story zou Alexia verantwoordelijk zijn voor het tot stand komen van een romantische band tussen haar goede vriendin Joan Bessem en de jonge graaf Claus-Casimir, de zoon van prins Constantijn en prinses Laurentien.

Vriendschap en nabijheid in Londen

Joan Bessem en Alexia leerden elkaar kennen op de kostschool United World College of the Atlantic in Wales, waar hun vriendschap begon. Ook na de schooltijd is hun band hecht gebleven. Sinds Alexia naar Londen is verhuisd om te studeren, is Joan haar gevolgd, wat de kans op regelmatige ontmoetingen met Claus-Casimir vergroot. De geruchten dat de prinses een handje heeft geholpen bij het koppelen van haar vriendin en de jonge graaf worden steeds sterker, vooral omdat de twee royals regelmatig samen in Londen zijn gesignaleerd.

Studiekeuze en sociale netwerken

Claus-Casimir, die al enige tijd in Londen studeert, zou in dezelfde stad zijn als Alexia en Joan, wat de mogelijkheid vergroot dat hun paden elkaar kruisten door hun gedeelde aanwezigheid in de stad. Hoewel er geen officiële bevestiging is van een relatie, wijzen de signalen naar een mogelijke romance tussen de twee jonge royals. Dit gerucht krijgt extra kracht door het feit dat Alexia bekend staat om haar hechte sociale kring, wat haar een ideale matchmaker maakt voor haar vrienden en familie.

Studieoverstap en persoonlijke keuzes

In november 2024 werd bekend dat prinses Alexia haar studie had veranderd. Ze is nu begonnen aan een bacheloropleiding Civil Engineering aan University College London (UCL). Deze wijziging komt nadat ze eerder aan de studie Science & Engineering for Social Change was begonnen. De overstap naar civiele techniek is een opvallende keuze, gezien het praktische en technische karakter van de studie, die zich richt op het ontwerpen en beheren van infrastructuur, zoals bruggen, dijken en tunnels. Het koninklijk huis heeft benadrukt dat deze keuzes onderdeel zijn van Alexia’s privéleven en buiten de openbaarheid vallen.

Alexia’s pad buiten de spotlights

Alexia’s studiekeuzes en haar leven in Londen laten zien dat ze haar eigen pad volgt, zowel binnen als buiten het koningshuis. Na het behalen van haar International Baccalaureate-diploma in 2023, besloot ze een tussenjaar te nemen voordat ze haar universitaire avontuur begon. Deze persoonlijke keuzes passen bij het beeld van een jonge vrouw die haar leven bewust vormgeeft, weg van de schijnwerpers van het koningshuis.

De geruchten over haar rol als koppelaarster voegen een nieuwe laag toe aan haar publieke imago, en het lijkt erop dat Alexia niet alleen haar studie serieus neemt, maar ook haar vrienden in de liefde helpt.

Verder lezen

algemeen

Winnares Miljoenenjacht doet schokkende onthulling over uitzending

Lies en haar roze briefje: van droomkans tot emotionele achtbaan in Miljoenenjacht

De jubileumaflevering van Postcode Loterij Miljoenenjacht had een historische uitzending moeten worden. Er stond maar liefst 10 miljoen euro op het spel, en het leek erop dat de 61-jarige Lies uit Ridderkerk het bedrag wel eens in haar schoot geworpen kon krijgen. Met een roze ‘spiekbriefje’ vol strategie stond ze vastberaden aan de desk bij Linda de Mol. Maar wat begon als een droomscenario, eindigde in een mix van teleurstelling, kritiek en een bak aan socialmedia-reacties. Inmiddels heeft Lies zelf gereageerd op de commotie.

Een gouden begin: Lies speelt het spel slim

Lies begon haar finale-avontuur in Miljoenenjacht met een flinke dosis zelfvertrouwen. Samen met haar man Jan stond ze aan de desk en vertelde vol enthousiasme over hun toekomstplannen. “Jan en ik dromen ervan om naar Brabant te verhuizen,” vertelde ze aan Linda. “We willen graag een fijn huis kopen waar onze kleinkinderen kunnen opgroeien.”

Met haar roze briefje vol koffernummers wist Lies al snel veel lage bedragen uit het spel te spelen. De koffers met de hoogste bedragen – waaronder die met de felbegeerde 10 miljoen euro – bleven lange tijd onaangeroerd. Kijkers thuis zagen het hoopvol aan: dit kon weleens de eerste keer worden dat iemand echt met een achtcijferig bedrag naar huis zou gaan.

Het bod van 750.000 euro: het moment van de waarheid

Dan komt het moment waar alles om draait. De bank doet een waanzinnig bod van 750.000 euro. Linda kijkt Lies recht aan en vraagt: “Wat doet dit met je?” Lies pinkt een traan weg, zichtbaar geraakt door het bedrag én de stress van het spel. Haar man Jan fluistert iets in haar oor. Zijn advies? Nog één keer doorgaan. Lies aarzelt, maar besluit: “Ik speel het spel.” En dat doet ze.

Wat vervolgens gebeurt, laat de hele studio – én de kijkers thuis – met open mond achter. De volgende koffer die Lies opent, bevat de 10 miljoen euro. De droom spat in één klap uiteen. Even later vliegt ook de koffer met 2,5 miljoen eruit. Lies blijft echter volhouden en speelt door tot het eind. Wanneer alleen nog 100.000 euro en 1 euro overblijven, accepteert ze het bod van 61.000 euro.

De reacties thuis: lof en kritiek

Waar sommige kijkers vooral medeleven tonen, is een groot deel op sociale media snoeihard in hun oordeel. Vooral het feit dat Jan zijn vrouw aanmoedigde om door te spelen, wekt verbazing. “Als zo’n bedrag nog te weinig voor je is, dan hoop ik oprecht dat het bedrag dat je wint minimaal is. En kijk, dat is precies wat er gebeurde,” schrijft iemand op X. Een ander noemt Jan gekscherend “een enorme pannenkoek” en zegt: “Die autorit naar huis zal niet gezellig zijn geweest.”

Sommigen uiten frustratie dat het voor de thuiswinnaar – die hetzelfde bedrag als Lies zou krijgen – een enorme aderlating betekende. “Die had samen 750.000 euro kunnen hebben! Nu moeten ze het met een fractie daarvan doen.”

Lies reageert: ‘Het is een spel, mensen!’

De kritiek laat Lies niet koud. Via Facebook reageert ze openhartig op de honderden berichten die binnen zijn gekomen. Ze benadrukt dat het haar nooit om het geld alleen te doen was. “Het is een spel, mensen! Als ik bij 750.000 op de knop had gedrukt, dan was daar ook weer wat over gezegd… Hebberig waarschijnlijk.”

Ook laat ze weten dat er veel scènes uit de uitzending zijn geknipt. Wat precies, laat ze in het midden. Maar ze zegt wel dat de uiteindelijke montage niet het volledige verhaal laat zien. “Wij zijn zeer tevreden met dit extra jaarsalaris. En verder voelt het meer alsof ik bijna zeven ton heb laten terugvloeien naar goede doelen. En dat lijkt mij/ons ook heel wat waard.”

Achter elke keuze schuilt een verhaal

Wat veel kijkers niet wisten – en wat Lies nu deels onthult – is dat haar motivatie om door te spelen niet alleen uit goklust bestond. “Ik had een andere droom gehad,” schrijft ze. “Ik dacht: ik speel het spel, want het is zo bijzonder dat juist ik hier nu sta.” Wat die droom precies inhield, wil ze liever privé houden. “Dat weet mijn man, dat weet mijn familie, en dat vind ik het meest belangrijk.”

Dat maakt haar deelname extra bijzonder. Lies speelde niet alleen voor het geld, maar ook vanuit een diepere, persoonlijke motivatie. Een innerlijke drijfveer die voor de buitenwereld misschien onzichtbaar was, maar voor haar alles betekende.

Het roze briefje: strategie of bijgeloof?

Het briefje waarmee Lies het spel in ging, groeide op sociale media uit tot een symbool van hoop én misgelopen kansen. Sommige kijkers waren onder de indruk van haar voorbereiding. “Ze had haar koffers op volgorde, het ging perfect… tot dat ene moment,” schreef iemand. Anderen vroegen zich af of ze zich niet té strak aan haar eigen plan had gehouden.

Hoe dan ook, het roze briefje – dat inmiddels iconisch is geworden – weerspiegelde Lies’ hoop, voorbereiding en geloof in haar eigen intuïtie.

Geen jackpot, wél dankbaarheid

Hoewel het niet de miljoenen zijn geworden waarop ze misschien heel even had gehoopt, blijft Lies positief. “We hebben iets gewonnen, we hebben iets meegemaakt wat zó uniek is,” schreef ze. “En ik ben dankbaar. 61.000 euro is geen peulenschil. En we zijn gezond. Wat wil je nog meer?”

Na aftrek van kansspelbelasting blijft er zo’n 38.000 euro over – nog steeds een bedrag waarmee je dromen kunt najagen. Lies en Jan zijn vastbesloten hun plannen niet op te geven. Of ze dat huis in Brabant uiteindelijk gaan kopen, is nog niet bekend. Maar één ding is zeker: hun deelname heeft heel Nederland beziggehouden.

Een uitzending om nooit te vergeten

De Miljoenenjacht-aflevering van zondagavond zal nog lang onderwerp van gesprek blijven. Van het strategische briefje tot het allesbeslissende moment van twijfel, van de enorme spanning tot de onverwachte afloop: het zat er allemaal in. En hoewel Lies niet de 10 miljoen binnenhaalde, heeft ze wél geschiedenis geschreven als een van de meest besproken kandidaten ooit.

Wat vind jij?

Was het een strategische blunder of juist een bewonderenswaardige poging om verder te dromen dan geld? Zou jij gestopt zijn bij 750.000 euro of ook het avontuur hebben gekozen? Laat het weten op Facebook en deel je mening.

👉 Lies van het roze briefje heeft misschien niet gewonnen wat ze kon winnen, maar ze heeft Nederland laten zien dat het soms om méér gaat dan geld. En dat maakt haar deelname onvergetelijk.

Verder lezen

algemeen

André Hazes jr. reageert terughoudend op beschuldigingen aan zijn vader: wil uitspraken niet bevestigen of ontkennen

Na de explosieve uitspraken van Gordon over wijlen André Hazes, blijft het opmerkelijk stil vanuit de Hazes-familie. Zowel zoon André jr. als dochter Roxeanne en weduwe Rachel weigeren inhoudelijk te reageren op de beschuldigingen die Gordon de wereld in heeft geslingerd. De zanger noemde André ronduit een pedofiel en uitte hevige kritiek op het feit dat de overleden volkszanger nog altijd op handen wordt gedragen door het Nederlandse publiek.

Oud zeer en pijnlijke herinneringen

De uitlatingen van Gordon zijn gebaseerd op uitspraken van Rachel Hazes zelf, die ooit in een interview openhartig vertelde dat ze als 15-jarig meisje seksuele relaties had met de veel oudere Hazes, bij wie ze destijds als oppas werkte. “Daar gebeurden dingen die eigenlijk niet door de beugel konden,” zei ze destijds. Voor Gordon is het onbegrijpelijk dat Hazes ondanks dit verleden nog steeds als volksheld wordt vereerd.

Vergelijking met andere affaires

Gordon maakt in zijn betoog een scherpe vergelijking met andere artiesten die in opspraak raakten, zoals Marco Borsato. “Die muziek mag nooit meer gedraaid worden, terwijl bij André Hazes iedereen gewoon vrolijk meezingt,” stelt hij. “Een man die op een kind van veertien lag, laten we die dan ook eens kritisch bekijken.”

Steun voor Gordon

Opmerkelijk is dat Gordon dit keer op veel bijval kan rekenen. Wilfred Genee noemde het in Vandaag Inside “een terecht punt”, en ook Bram Moszkowicz zei in Shownieuws: “Iedereen valt altijd over Gordon heen, maar strikt genomen heeft hij natuurlijk een punt.” De vraag wordt voorzichtig gesteld: zouden we vandaag de dag, met de huidige moraal, nog dezelfde bewondering hebben voor Hazes als hij nog in leven was?

Media zwijgt, familie zwijgt

De redactie van Shownieuws probeerde naar eigen zeggen zowel Rachel Hazes als haar kinderen te bereiken, maar kreeg geen gehoor. Rachel zou momenteel verblijven in Carihuela en zou de telefoon niet opnemen. MediaLane, de producent van het jaarlijkse Holland Zingt Hazes, laat weten dat het “een privékwestie van Rachel” is. Ook André jr. en Roxeanne gaven aan geen commentaar te willen geven.

Ongemakkelijke waarheid?

De beschuldigingen van Gordon raken een gevoelige snaar. Hazes wordt nog steeds geëerd met uitverkochte concertreeksen, biografieën en documentaires. Maar nu er opnieuw aandacht komt voor de schaduwzijde van zijn leven, vragen steeds meer mensen zich af of het beeld van de ‘volksheld’ nog houdbaar is. De weigering van de familie om te reageren maakt de situatie des te pijnlijker. Want stilzwijgen, zo wordt op sociale media opgemerkt, roept vaak méér vragen op dan antwoorden.

Einde van een icoon?

Het valt te bezien of deze affaire daadwerkelijk gevolgen heeft voor de publieke beleving van Hazes. Vooralsnog lijkt het publiek verdeeld: waar sommigen Gordons woorden moedig vinden, vinden anderen ze respectloos tegenover een overledene die zich niet meer kan verdedigen. Eén ding is zeker: het aura van onschendbaarheid rond André Hazes heeft een flinke deuk opgelopen. En de stilte van zijn naasten maakt het des te schrijnender.

Verder lezen

algemeen

Miljoenenjacht-kijkers reageren op thuiswinnaar: iedereen wijst op hetzelfde detail

Jubileum-aflevering Miljoenenjacht eindigt in domper: Lies verlaat spel met ‘slechts’ 61.000 euro

De jubileum-aflevering van Miljoenenjacht, waar wekenlang reikhalzend naar werd uitgekeken, eindigde zondagavond in een onverwachte teleurstelling. Wat een historisch moment in de Nederlandse tv-geschiedenis had kunnen worden – de uitkering van de hoofdprijs van maar liefst 10 miljoen euro – veranderde door een reeks spannende, maar uiteindelijk fatale keuzes van finaliste Lies in een pijnlijk verlies. Hoewel het spel haar kansen volop bood, liep ze uiteindelijk weg met ‘slechts’ 61.000 euro. En dat terwijl ze op meerdere momenten tonnen rijker had kunnen worden.

Grootste prijzenpot ooit

Het was niet zomaar een aflevering. Ter ere van het jubileumseizoen had de bank in deze uitzending de prijzenpot opgeschroefd tot een duizelingwekkende 10 miljoen euro. Nooit eerder in de geschiedenis van Miljoenenjacht stond er zoveel op het spel. Kijkers waren dan ook massaal afgestemd en hoopten dat dit eindelijk de avond zou worden waarop iemand de hoofdprijs zou winnen – of op z’n minst een smak geld zou meenemen.

Lies speelt een gedurfd spel

Finaliste Lies kreeg al snel het publiek op het puntje van hun stoel. Vanaf het begin maakte ze duidelijk dat ze met een duidelijke strategie aan tafel zat. De eerste biedingen sloeg ze resoluut af: 89.000 euro en later 189.000 euro legde ze moeiteloos naast zich neer. De spanning begon te stijgen toen ze geconfronteerd werd met een bod van 333.000 euro. Even leek het alsof ze zou bezwijken onder de druk, maar een snelle blik naar haar man Jan was voldoende: Lies ging door.

De magische grens van 750.000 euro

Niet veel later kwam het bod waar het publiek collectief van opveerde: 750.000 euro. Het was de kans van haar leven. Social media ontplofte. “Pak het geld, Lies!” en “Druk op die knop!” waren veelgelezen reacties op X. Maar Lies liet zich niet van de wijs brengen. Vol vertrouwen, met Jan aan haar zijde, weigerde ze wederom het aanbod. Ze koos ervoor om nóg een koffer te openen. En dat bleek haar grootste vergissing.

Koffer 17: het kantelpunt

In een dramatisch moment werd koffer 17 geopend – en daar zat de felbegeerde 10 miljoen euro in. Het publiek slaakte een collectieve zucht van teleurstelling. De spanning was in één klap anders. Van euforie naar verslagenheid. En het werd er niet beter op. Na het verlies van de hoofdprijs zakte ook het nieuwe bod van de bank: 484.000 euro. Opnieuw een enorm bedrag, maar de klap van de verloren miljoenen leek Lies nog niet helemaal te hebben bereikt. Ze besloot wéér door te spelen.

De val: van miljoenen naar tienduizenden

Wat daarna volgde, was een pijnlijke val. Lies opende de koffer met 2,5 miljoen euro – haar laatste grote hoop. Het aanbod van de bank daalde snel naar 250.000 euro. Toch weigerde ze opnieuw. De spanning was inmiddels ondraaglijk voor de kijkers thuis, die met stijgende verbazing toekeken hoe Lies zich vastbeet in haar oorspronkelijke strategie.

Maar het spel is genadeloos. De volgende koffer die ze opende, bleek de 500.000 euro te bevatten. En ineens was er nog maar weinig over. De bank deed haar een bod van 61.000 euro. Pas toen besloot Lies toe te happen. Haar oorspronkelijke koffer bevatte uiteindelijk… slechts 1 euro.

Gemengde reacties in de studio

Presentator Winston Gerschtanowitz probeerde het positieve te benadrukken. 61.000 euro is immers nog steeds een aanzienlijk bedrag. Toch hing er een sfeer van ongeloof in de studio. Wat als ze eerder was gestopt? Wat als ze naar haar gevoel had geluisterd in plaats van te gokken op nog meer?

Toen Winston de thuiswinnaars toesprak – die hetzelfde bedrag als de finaliste ontvangen – was hun teleurstelling voelbaar. In theorie hadden zij ook 750.000 euro, 484.000 euro of zelfs 250.000 euro kunnen winnen, als Lies op die momenten gestopt was. Toch hielden ze zich sportief. “We vinden het alsnog een prachtig bedrag,” zeiden ze. En terecht.

‘Ze had moeten stoppen’

Op social media regende het reacties. “Ze had gewoon bij dat halve miljoen moeten stoppen!” en “De thuiswinnaar moet gek worden!” waren slechts enkele van de vele berichten. De kritiek richtte zich vooral op de besluiteloosheid van Lies. “Iedereen in Nederland wist wat ze moest doen, behalve zij,” schreef iemand treffend.

Toch waren er ook bewonderaars van haar lef. “Ze heeft haar eigen koers gevaren, en dat moet je durven,” schreef een andere kijker. “Uiteindelijk heeft ze wel een mooi bedrag mee naar huis genomen.”

Belastingdruk: wat blijft er over?

Hoewel 61.000 euro veel geld lijkt, blijft er na aftrek van kansspelbelasting (circa 31,5%) netto nog zo’n 38.500 euro over. Genoeg voor een mooie auto of een flinke verbouwing, maar natuurlijk niet te vergelijken met het bedrag dat ze eerder op tafel kreeg. De 750.000 euro zou haar ruim een half miljoen euro netto hebben opgeleverd.

Een les in psychologie en risico

De aflevering laat vooral zien hoe lastig het is om rationeel te blijven in een spel vol spanning en verleiding. Lies speelde met vuur – en brandde zich uiteindelijk aan haar eigen ambitie. Toch is haar verhaal ook fascinerend. Ze had een plan, bleef trouw aan zichzelf, en ging voor de hoofdprijs. Dat dat misging, maakt haar geen slechte speler – het maakt haar juist een voorbeeld van hoe lastig dit spel kan zijn.

De kracht van Miljoenenjacht

Dat juist deze aflevering zoveel losmaakt, zegt alles over de kracht van Miljoenenjacht. Het is niet alleen een spel, het is ook emotie, psychologie en spektakel in één. En deze jubileumuitzending – hoe tragisch ook – zal nog lang in het geheugen van kijkers blijven hangen.

Tot slot

Lies zal waarschijnlijk nog vaak terugdenken aan deze avond. Net als de thuiswinnaars en de miljoenen kijkers thuis. Had ze beter moeten luisteren naar haar gevoel? Naar Jan? Naar het publiek? Wie zal het zeggen. Wat vaststaat: ze is met lef gekomen en met een verhaal vertrokken. En dat is, zelfs zonder miljoenen, onbetaalbaar.

Bekijk op social media hoe kijkers reageren op de uitzending van Miljoenenjacht – en laat vooral jouw mening ook horen.

Verder lezen

algemeen

Man van Miljoenenjacht-winnares gearresteerd na heftige ruzie

Lies uit Miljoenenjacht wijst 7,5 ton af en wint 61.000 euro: ‘Ik ben al rijk, want we zijn gezond’

Het had een historisch moment kunnen worden in de jubileum-uitzending van Postcode Loterij Miljoenenjacht. Voor het eerst in de geschiedenis lag er 10 miljoen euro klaar in een van de koffers. De 61-jarige Lies uit Ridderkerk stond oog in oog met die kans, doorstond zenuwslopende rondes en sloeg een bod van maar liefst 750.000 euro af. Maar in plaats van miljonair werd ze uiteindelijk ‘slechts’ 61.000 euro rijker. En dat terwijl heel Nederland ademloos toekeek.

In de ochtendshow R-Uit! van Radio Rijnmond vertelt Lies openhartig over haar ervaring. Wat bezielde haar om door te spelen? En heeft ze spijt?


Vol vertrouwen aan de desk

De finale begon veelbelovend. Lies stond stralend naast presentatrice Linda de Mol, met een roze briefje in haar hand waarop ze zorgvuldig had opgeschreven in welke volgorde ze de koffers wilde openen. Het was duidelijk: deze vrouw had een plan. De sfeer in de studio was ontspannen, maar ook beladen. Want wie weet, misschien zou deze uitzending geschiedenis schrijven.

“Het zou zomaar kunnen dat jij straks heel rijk bent,” grapte Linda. Lies lachte breeduit en antwoordde: “Ik ben al rijk. Wat is rijk? We zijn gezond.” Het publiek reageerde warm, het startsein was gegeven.


Alles leek mee te zitten

De eerste rondes verliepen vlekkeloos. Lies opende koffer na koffer met relatief lage bedragen. De miljoenen bleven onaangetast. Thuis zat heel Nederland op het puntje van de stoel. Zou het deze keer wél gebeuren? Zou Lies degene zijn die met 10 miljoen euro de studio zou verlaten?

Toen de bank 750.000 euro bood, hield iedereen de adem in. Zelfs Linda liet zich ontvallen: “Dit is echt een waanzinnig bedrag.” Maar Lies keek even naar haar man Jan, die met een blik aangaf: ga nog één ronde door. En dat deed ze.


Van droom naar desillusie

Het volgende koffermoment werd het breekpunt. Koffer 17 werd geopend — en daarin zat de 10 miljoen euro. De zaal zuchtte hoorbaar. De sfeer sloeg om. Waar alles nog mogelijk leek, begon het spel zich nu tegen Lies te keren.

Toch besloot ze nogmaals door te spelen, zelfs toen het bod 484.000 euro bedroeg. Ook de 2,5 miljoen euro verdween uit het spel. Uiteindelijk bleven alleen de bedragen van 100.000 euro en 1 euro over. De bank deed een laatste bod van 61.000 euro. En deze keer drukte Lies wél op de knop.

In haar eigen koffer? Slechts 1 euro.


Een rollercoaster van emoties

De reacties van kijkers lieten niet lang op zich wachten. Op social media werd massaal meegedacht, meegeleefd en meegeoordeeld. Sommigen vonden dat Lies te hebzuchtig was, anderen prezen juist haar lef. En opvallend genoeg was het niet Lies zelf, maar haar man Jan die viraal ging. Zijn blik na de uitslag — een mengeling van ongeloof en spijt — werd het onderwerp van talloze memes en reacties.

“Ik had al tegen mijn man gezegd: je zal het maar winnen, verschrikkelijk,” zei Lies de ochtend na de uitzending op de radio. “Wat gebeurt er dan allemaal?”

Slapen had ze niet echt gedaan. “Het was een rollercoaster, zeker als je alle reacties en media-aandacht ziet. Maar verder gaat het goed met me hoor,” voegde ze eraan toe.


Niet het geld, maar de ervaring

Volgens Lies gaat het mensen volledig voorbij waarom ze echt meedeed. “Het geld was helemaal mijn drijfveer niet,” vertelt ze. “Het is een heel persoonlijk verhaal waarom ik door ben gegaan. Dat weten mijn man en mijn familie, en dat vind ik het belangrijkste.”

Hoewel ze niet die miljoenen mee naar huis nam, kijkt ze niet met spijt terug op haar keuzes. Integendeel. “Als je van die 750.000 euro die ik had kunnen krijgen, de 61.000 euro die ik nu heb gewonnen aftrekt, dan is er bijna zeven ton teruggevloeid naar goede doelen. En dat geeft mij óók een goed gevoel.”


Kritiek en lof op social media

Op Facebook besloot Lies kort na de uitzending zelf ook een reactie te plaatsen. Ze schreef dat het fragment op televisie maar een deel van het hele verhaal liet zien. “Er is veel uit de uitzending geknipt,” aldus Lies. Wat ze daarmee bedoelde, liet ze in het midden.

De meningen van het publiek bleven verdeeld. Sommigen noemden het ‘de grootste fout ooit in Miljoenenjacht’, terwijl anderen juist bewondering toonden voor haar moed om haar eigen pad te volgen. “Ze heeft er in ieder geval een prachtig bedrag aan overgehouden en een avontuur dat ze nooit zal vergeten,” schreef iemand.


Wat doet Lies met haar winst?

Ondanks alles is 61.000 euro nog steeds een flink bedrag. Wat gaan Lies en Jan ermee doen? Tijdens de uitzending vertelde het echtpaar dat ze graag naar Brabant willen verhuizen. Hun droom: een mooi huis kopen waar ook de kleinkinderen van kunnen genieten.

Na belasting blijft er naar schatting zo’n 38.500 euro over. Niet genoeg voor een villa, maar wel een prachtig startbedrag voor een nieuwe fase in hun leven.


Het blijft een spel

Hoewel er veel kritiek is op haar keuzes, blijft Lies nuchter. “Het is een spel, mensen. Als ik bij 750.000 op de knop had gedrukt, had men misschien wel gezegd dat ik te hebberig was. Het is nooit goed.”

Die nuchtere instelling, gecombineerd met haar positieve blik, maakt haar tot een van de meest besproken — én bewonderde — kandidaten van dit jubileumseizoen.


Een aflevering om nooit te vergeten

De Miljoenenjacht-uitzending van afgelopen zondag zal zonder twijfel de geschiedenisboeken ingaan. Niet alleen vanwege het feit dat er voor het eerst 10 miljoen euro te winnen was, maar vooral vanwege de vrouw die besloot haar gevoel te volgen, ook toen de wereld toekeek.

Lies speelde niet voor het geld, maar voor iets dat voor haar belangrijker was. En hoewel ze het grote bedrag liet lopen, liet ze zien dat rijkdom niet altijd in euro’s hoeft te worden uitgedrukt.

Of het nu 10 miljoen is of 61.000 euro: uiteindelijk is het de ervaring die telt. En die pakt niemand Lies meer af.

Verder lezen

algemeen

Wat is hoogste bedrag ooit in Miljoenenjacht en heeft iemand het al gewonnen?

De grote finale van Miljoenenjacht op SBS6 zorgde zondagavond voor spanning, teleurstelling én een flinke portie geschiedenisles. Want hoewel kandidaat Lies gisteravond de kans had om een nooit eerder vertoond bedrag te winnen, liep het avontuur uit op een deceptie. De 61-jarige Lies kreeg in deze speciale jubileumuitzending de unieke kans om te spelen voor maar liefst 10 miljoen euro, het hoogste bedrag ooit in de Nederlandse versie van het programma. Maar waar de winst binnen handbereik leek, sloeg het noodlot genadeloos toe.

Lies slaat miljoenenbod af

Het ging Lies aanvankelijk voor de wind. Ze wist in rap tempo de lage bedragen uit het spel te halen, waardoor de bank met steeds hogere biedingen kwam. Toen er nog maar een paar koffers over waren, bood de bank haar een megabedrag van 750.000 euro aan. Een verleiding waar velen voor zouden zwichten, maar Lies bleef stoïcijns. Ook biedingen van 350.000 en 484.000 euro liet ze aan zich voorbijgaan. En dat bleek een dure keuze. Uiteindelijk zat er slechts 61.000 euro in haar koffer – een bitter einde van wat een legendarische overwinning had kunnen zijn.

De allergrootste winnaars ooit

Lies mag dan naast de miljoenen hebben gegrepen, in de rijke geschiedenis van Miljoenenjacht zijn er wel degelijk kandidaten geweest die met astronomische bedragen naar huis gingen. Een van de bekendste is Arno Woesthoff, die in 2001 maar liefst 10 miljoen gulden won – omgerekend zo’n 4,5 miljoen euro. Extra bijzonder: slechts een half jaar eerder had hij al een miljoen gulden gewonnen in hetzelfde programma.

Ook Helma schreef geschiedenis. In 2005 accepteerde ze een bankbod van 1.495.000 euro, terwijl er slechts 1.000 euro in haar koffer zat. Daarmee boekte ze wereldwijd de grootste winst in verhouding tot haar kofferinhoud – een record dat ook in internationale versies van Deal or No Deal nog altijd overeind staat.

Liefde en geld voor Krijn

Een ander memorabel moment vond plaats in 2017, toen Krijn uit Almere 1.120.000 euro accepteerde van de bank. Het bijzondere? In zijn koffer zat ‘slechts’ een miljoen. Tijdens de uitzending deed hij zijn vriendin een huwelijksaanzoek zodra het bod binnenkwam – en ze zei ja. Niet alleen een financiële klapper dus, maar ook een romantische overwinning.

Ook Pascal en Elvie hoorden bij de miljoenenclub

Pascal uit Meerssen wist in 2018 een bedrag van 1.026.000 euro binnen te slepen. Hoewel er twee miljoen in zijn koffer zat, kon hij moeilijk klagen met zijn winst. Ook kandidate Elvie, die onlangs meedeed, had twee miljoen in haar koffer, maar liet zich uitbetalen voor een lager bedrag.

De andere kant van de medaille

Niet iedereen vertrekt rijk uit de studio. In 2005 ging een deelnemer uit Venlo met het laagste bedrag ooit naar huis: slechts 10 euro. Een pijnlijk contrast met de recordwinnaars – en een reminder van hoe grillig het spel kan zijn.

Miljoenenjacht weet keer op keer te verrassen, ontroeren én de kijkers op het puntje van hun stoel te houden. Lies miste dan wel een gouden kans, maar de aflevering zal zonder twijfel de geschiedenisboeken ingaan als een van de spannendste ooit.

Verder lezen

algemeen

Johan Derksen onder vuur bij Vandaag Inside na omstreden uitspraken: ‘Dit keer ging hij écht te ver’

Johan Derksen heeft weer voor de nodige ophef gezorgd. Tijdens een aflevering van Vandaag Inside kreeg hij symbolisch een vakantie naar Curaçao aangeboden door collega Wilfred Genee, namens sponsor Corendon. Wat een luchtig en gezellig moment had moeten zijn, draaide uit op controverse toen Derksen fel uithaalde naar het eiland: “Ik vind het een roversnest. Ik vind het daar nooit leuk.”

Persoonlijke reactie van Theo Reitsma

De opmerking bleef niet zonder gevolgen. Derksen onthulde dat hij diezelfde avond nog werd gebeld door oud-sportverslaggever Theo Reitsma. De twee hadden al jaren geen contact gehad, maar deze uitspraak was voor Reitsma aanleiding om de telefoon te pakken. Volgens Derksen was Reitsma duidelijk en resoluut: “Hij vond mijn mening over Curaçao stuitend en wilde er verder ook niet over praten.”

Ophef onder kijkers en op social media

De reactie van Reitsma bleek niet uniek. Ook op sociale media barstte de discussie los. Veel mensen waren geschokt door de toon van Derksens woorden. Voor velen is Curaçao meer dan alleen een vakantiebestemming; het is een plek met een rijke geschiedenis en een diepgewortelde band met Nederland. Juist daarom kwamen zijn uitspraken hard aan, zeker bij mensen met een persoonlijke band met het eiland.

Derksen blijft bij zijn standpunt

Ondanks de kritiek bleef Johan Derksen onverstoorbaar. Tijdens de uitzending gaf hij geen enkele blijk van spijt en hield hij vast aan zijn woorden. Daarmee bleef hij trouw aan zijn imago van iemand die zich weinig aantrekt van de heersende opinie, maar dat roept ook steeds vaker vragen op over de grenzen van zijn uitgesproken stijl.

Bekende patronen van provocatie

Derksen is al jarenlang een polariserend figuur in het medialandschap. Zijn ongezouten meningen zorgen regelmatig voor zowel vermaak als verontwaardiging. Of het nu gaat om maatschappelijke kwesties, voetbal of persoonlijke aanvallen, Derksen schuwt de controverse niet. Deze situatie past in datzelfde patroon, al raakt het deze keer aan een gevoelig cultureel onderwerp.

Curaçao als gevoelig symbool

Wat de uitspraken extra beladen maakt, is de historische en culturele betekenis van Curaçao. Het eiland is niet zomaar een tropische bestemming, maar een autonome regio binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Voor veel inwoners is het hun thuis, hun trots en hun erfgoed. Om het zo eenzijdig weg te zetten, raakt aan meer dan alleen een meningsverschil over vakanties.

Reactie uit journalistieke hoek

Dat juist Theo Reitsma, een doorgaans rustige en gerespecteerde journalist, zo heftig reageerde, zegt volgens sommigen veel over de impact van Derksens woorden. Het feit dat Reitsma de confrontatie opzocht, ondanks het jarenlange radiostilte tussen beiden, onderstreept hoe pijnlijk deze uitlating voor sommigen is geweest.

Verdeelde meningen blijven aanhouden

Ook online blijft de discussie voortduren. Sommigen verdedigen Derksen met het argument van vrijheid van meningsuiting, terwijl anderen vinden dat hij veel te ver is gegaan. Wat de uiteindelijke gevolgen zijn voor Derksen of het programma, is nog onduidelijk. Maar dat zijn woorden opnieuw opschudding veroorzaken – daar twijfelt niemand aan.

Verder lezen

algemeen

Eindelijk onthuld: dit is de nieuwe vriend van prinses Amalia

Heeft prinses Amalia een vriend? Medium doet opvallende voorspelling!

Het liefdesleven van prinses Amalia is al langere tijd onderwerp van speculatie. Heeft ze een vriend? En zo ja, wie is de gelukkige? Hoewel het koningshuis hierover zwijgt, denkt een bekende paragnost de antwoorden te hebben. Weekblad Story besloot medium Marion Berndsen te raadplegen en haar inzichten zijn behoorlijk opvallend!

Wat zeggen de kaarten over Amalia’s liefde?

Royalty-expert Rick Evers beweerde onlangs dat Amalia inderdaad een vriend heeft, maar hield verder zijn mond over zijn identiteit. Daar brengt medium Marion verandering in.

🔮 “Ik zie prinses Amalia met prins Boris van Bulgarije,” stelt Marion in Story. “In het begin was er slechts vriendschap, maar nu zijn er echte gevoelens. De kaarten laten zien dat hun relatie serieus is.”

💍 Een koninklijk huwelijk in de toekomst? Volgens Marion is de kans groot dat Amalia en Boris samen eindigen. “Maar het zal niet altijd makkelijk zijn. Er komen veel uitdagingen en ups en downs op hun pad,” voorspelt ze.

Of deze voorspelling klopt, valt natuurlijk nog te bezien. Wat wél zeker is, is dat Boris Saxe-Coburg-Gotha een 27-jarige Bulgaarse prins is met goede banden binnen Europese koninklijke families.

Alexia geniet van haar vrijheid in Londen

Naast Amalia wierp Marion ook een blik op het leven van prinses Alexia. Volgens haar kaarten zit de middelste dochter van koning Willem-Alexander lekker in haar vel.

“Alexia voelt zich stabiel en heeft haar draai gevonden in Londen. Ze heeft leuke vriendinnen die ze volledig vertrouwt en geniet volop van het uitgaansleven,” vertelt Marion.

👨‍👧 Sterke band met haar vader – Alexia heeft volgens het medium een bijzondere band met koning Willem-Alexander. “Ze mist haar vader meer dan haar moeder. Ze hebben een hechte relatie.”

💔 Geen vaste relatie voor Alexia – Voorlopig ziet Marion nog geen serieuze liefde in het leven van de prinses. “Ze is zelfstandig en kan goed voor zichzelf zorgen. Een vaste relatie komt later pas.”

Ariane: een verborgen liefdesverhaal?

Over de jongste prinses, Ariane, heeft Marion ook wat verrassends te zeggen.

🌎 “Ariane is heel anders dan haar zussen. Ze is serieus, staat voor haar principes en is erg trouw in de liefde,” zegt het medium.

🇦🇹 Verhuisplannen? – Volgens Marion zou Ariane iemand uit het buitenland hebben ontmoet en daar uiteindelijk ook gaan wonen. Opvallend genoeg zou Oostenrijk steeds weer in de kaarten naar voren komen.

🏡 Blijft Nederland altijd haar thuis? – Hoewel Ariane momenteel in Italië studeert, denkt Marion dat Nederland altijd een belangrijke plek in haar hart zal blijven houden.

Kunnen paragnosten écht de toekomst voorspellen?

In Nederland wordt vaak lacherig gedaan over mediums, paragnosten en toekomstvoorspellers. De reden? De meeste voorspellingen komen zelden uit. Toch heeft Marion Berndsen een aardige reputatie opgebouwd in de spirituele wereld.

📖 Zij schreef zes boeken over spiritualiteit en werd in 2007 verkozen tot ‘Medium van het Jaar’. Dat zou kunnen betekenen dat haar voorspellingen enige waarde hebben, maar zoals altijd geldt: neem het met een korreltje zout.

Of Amalia echt met Boris trouwt, Alexia nog even single blijft en Ariane naar Oostenrijk verhuist, zal de toekomst moeten uitwijzen. Eén ding is zeker: de royals blijven een bron van speculatie!

💬 Wat denk jij? Zit er een kern van waarheid in deze voorspellingen of is het onzin? Laat je mening achter in de reacties!

Verder lezen

algemeen

Het ‘dodelijkste voedsel ter wereld’ eist jaarlijks 200 levens

Eten met gevaar voor eigen leven: de dodelijkste voedingsmiddelen ter wereld

Voor de meeste mensen is eten een bron van voeding, smaak en genot. Maar in sommige delen van de wereld brengt het consumeren van bepaalde voedingsmiddelen een levensgeva*rlijk risico met zich mee. Van gifstoffen in fruit tot d0delijke vissoorten, er zijn talloze gerechten waarbij een verkeerde bereiding of consumptie fatale gevolgen kan hebben. Ondanks de gevaren blijven veel mensen deze voedingsmiddelen eten, soms uit traditie, soms uit noodzaak en soms vanwege de spanning die het met zich meebrengt.

Hier zijn tien van de gevaarlijkste voedingsmiddelen ter wereld en de reden waarom ze nog steeds worden gegeten.


1. Cassave: een cyanidebom op je bord

Cassave, ook wel maniok genoemd, is een veelgebruikte knol die in tal van tropische landen een belangrijk voedingsmiddel vormt. Maar schijn bedriegt: de wortels en bladeren bevatten cyanogene glycosiden, een stof die in het lichaam wordt omgezet in cyanide. Wanneer cassave niet goed wordt verwerkt of rauw wordt gegeten, kan dit leiden tot vergiftiging, verlamming en zelfs de dood.

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) overlijden er jaarlijks ongeveer 200 mensen door cassavevergiftiging, wat het een van de d0delijkste voedingsmiddelen ter wereld maakt. Toch wordt cassave door meer dan 800 miljoen mensen in 80 landen geconsumeerd, simpelweg omdat het een voedzame en gemakkelijk te verbouwen gewas is. Wanneer cassave correct wordt verwerkt – door te weken, fermenteren, drogen of koken – neemt het cyanidegehalte af, waardoor het veilig te eten is.


2. Fugu: een delicatesse met d0delijke gevolgen

Japan staat bekend om zijn culinaire hoogstandjes, en fugu (kogelvis) is er daar een van. Maar deze delicatesse bevat tetrodotoxine, een gif dat volgens de BBC 200 keer d0delijker is dan cyanide. Symptomen van tetrodotoxinevergiftiging zijn verlamming, ademhalingsproblemen en uiteindelijk de d00d, terwijl het slachtoffer tot het einde bij bewustzijn blijft. Er bestaat geen tegengif.

Jaarlijks worden ongeveer 50 mensen in Japan vergiftigd door fugu, vaak door onervaren koks of vissers. Toch blijft het een zeer geliefde delicatesse, mede doordat alleen hoogopgeleide chefs met een vergunning het mogen bereiden. Het lichte tintelende gevoel dat sommige eters ervaren door achtergebleven gifstoffen, maakt de ervaring extra spannend.


3. Sterfruit: d0delijk voor nierpatiënten

Sterfruit, of carambola, lijkt op het eerste gezicht een onschuldige tropische vrucht. Maar voor mensen met een nierziekte is het allesbehalve onschuldig. De vrucht bevat neurotoxines die zich in het lichaam kunnen ophopen wanneer de nieren niet goed functioneren, wat kan leiden tot verlamming, verwarring, toevallen en zelfs de d00d.

Gezonde mensen kunnen sterfruit zonder problemen eten, en het wordt zelfs geprezen om zijn hoge vitamine C-gehalte en ontstekingsremmende eigenschappen. Toch is het belangrijk om je bewust te zijn van het risico als je nierproblemen hebt.


4. Kersen- en appelpitten: kleine, maar d0delijke zaadjes

Kersenpitten en appelpitten bevatten amygdaline, een stof die in het lichaam wordt omgezet in cyanide. Wanneer je deze pitten heel doorslikt, gebeurt er niets, maar als ze worden fijngekauwd of geplet, kunnen ze giftige stoffen vrijgeven die leiden tot duizeligheid, ademhalingsproblemen en zelfs de d00d.

Gelukkig is de concentratie cyanide in een enkele pit te laag om schadelijk te zijn, maar het eten van meerdere pitten kan fataal zijn.


5. Groene aardappelen: een gevaarlijk bijgerecht

Wanneer aardappelen blootgesteld worden aan licht, produceren ze chlorofyl (wat ze een groene tint geeft) en solanine, een gifstof die in hoge concentraties ernstige vergiftigingsverschijnselen kan veroorzaken. Symptomen variëren van misselijkheid en braken tot verlamming en coma.

De oplossing? Gooi aardappelen met groene plekken weg of schil ze grondig voordat je ze eet.


6. Rauwe cashewnoten: een verborgen gif

Cashewnoten in de supermarkt lijken veilig, maar rauwe cashewnoten bevatten urushiol, dezelfde stof die voorkomt in gifsumak. Dit kan leiden tot ernstige huiduitslag en allergische reacties.

De cashewnoten die je in winkels vindt, zijn vaak gestoomd of geroosterd om het urushiol te verwijderen. Let echter goed op als je ergens écht rauwe cashewnoten tegenkomt!


7. Nootmuskaat: van specerij tot hallucinogeen

Nootmuskaat wordt vaak gebruikt in desserts en drankjes, maar in grote hoeveelheden bevat het myristicine, een stof die het zenuwstelsel aantast en kan leiden tot hallucinaties, misselijkheid en psychoses die maanden kunnen aanhouden.

Het eten van slechts twee theelepels nootmuskaat kan al ernstige symptomen veroorzaken. Dus gebruik het met mate!


8. Wilde paddenstoelen: verraderlijk d0delijk

Sommige paddenstoelen, zoals de d00dskap (Amanita phalloides), bevatten gifstoffen die leiden tot orgaanfalen en de d00d. Het probleem? Veel giftige paddenstoelen lijken sterk op eetbare soorten, wat ze extra gevaarlijk maakt.

Om veilig te blijven, kun je het beste alleen gecontroleerde paddenstoelen uit de supermarkt consumeren.


9. Rabarberbladeren: zoet maar giftig

Rabarber is heerlijk in taarten en jam, maar de bladeren bevatten oxaalzuur, een stof die in grote hoeveelheden nierfalen en ademhalingsproblemen kan veroorzaken.

Gelukkig zijn de stengels volledig veilig, maar zorg ervoor dat je de bladeren nooit eet!


10. Rauwe kidneybonen: een d0delijke toevoeging aan je chili

Rauwe kidneybonen bevatten fytohemagglutinine, een gifstof die leidt tot hevige misselijkheid, braken en diarree. Het eten van slechts een handvol rauwe bonen kan al voedselvergiftiging veroorzaken.

Door kidneybonen minstens 10 minuten te koken wordt het gif afgebroken, maar koken op lage temperatuur kan het gif juist versterken. Zorg dus dat je bonen goed doorgekookt zijn!


Durf jij het aan?

Heb jij ooit een van deze gevaarlijke voedingsmiddelen geprobeerd? Laat ons weten wat het gevaarlijkste gerecht is dat jij hebt gegeten en deel dit artikel zodat anderen zich bewust zijn van de risico’s!

Verder lezen

algemeen

Monica Geuze poseert in lingerie midden op straat: opvallende foto trekt veel aandacht

Monica Geuze straalt in blauwe lingeriecampagne: zelfvertrouwen, stijl en moederschap in één beeld gevangen

Monica Geuze blijft een van de meest spraakmakende influencers van Nederland. Niet alleen vanwege haar looks of haar miljoenenbereik op social media, maar vooral omdat ze op een unieke manier authenticiteit, zelfvertrouwen en ondernemerschap weet te combineren. Met haar nieuwste fotoshoot, waarin ze poseert in opvallende blauwe lingerie van Hunkemöller aan de Amsterdamse grachten, weet ze opnieuw de aandacht op zich te vestigen — en terecht.

Zelfverzekerd aan de gracht

De foto spreekt boekdelen. Monica staat daar niet alleen in lingerie, maar ook in haar kracht. De bekende grachten van Amsterdam vormen het decor van een opvallende campagne die veel meer laat zien dan alleen kant en stof. Het beeld ademt vrijheid, eigenheid en lef. Haar glimlach is spontaan, haar houding zelfverzekerd, en de uitstraling? Onweerstaanbaar. Het lijkt alsof Amsterdam zelf even moet bijkomen van deze frisse verschijning.

Maar achter deze ogenschijnlijk luchtige shoot schuilt een slimme strategie. Monica weet precies wat ze doet. Ze kent haar doelgroep door en door en weet hoe ze die kan prikkelen, inspireren én activeren. Dit is geen toevallig kiekje, maar een weloverwogen stap in haar voortdurende branding als moderne, stijlvolle vrouw die haar eigen regels schrijft.

Meer dan alleen een influencer

Wat Monica onderscheidt van veel andere influencers is haar veelzijdigheid. Ze is vlogger, presentatrice, moeder én zakenvrouw. En dat alles weet ze op natuurlijke wijze te combineren, zonder haar volgers het gevoel te geven dat het allemaal ‘gemaakt’ is. Juist die echtheid maakt haar zo geliefd. Mensen voelen zich verbonden met Monica, alsof ze een vriendin is die haar leven met je deelt.

Haar samenwerking met Hunkemöller is dan ook niet zomaar een commerciële deal. Het voelt als een logische stap voor iemand die bekendstaat om haar stijlgevoel, body positivity en openheid. Monica laat met deze campagne zien dat lingerie niet alleen bedoeld is om te verleiden, maar ook om je zelfverzekerd te voelen — ongeacht je levensfase.

Een moeder met stijl en impact

Naast haar werk als influencer is Monica natuurlijk ook moeder. En dat deelt ze regelmatig met haar volgers. Geen gefilterde perfectie, maar realistische beelden van het moederschap: de mooie momenten én de uitdagingen. Juist dat maakt haar benaderbaar. Ze laat zien dat je ook als jonge moeder je vrouwelijkheid, je dromen én je gevoel voor stijl mag blijven koesteren.

De combinatie van haar rol als moeder en het poseren in lingerie zorgt dan ook voor veel bewondering. Niet alleen onder vrouwen, die haar zien als een voorbeeld van empowerment, maar ook onder mannen die haar zelfvertrouwen aantrekkelijk vinden. Monica laat zien dat moederschap en sensualiteit perfect samengaan — zonder dat het over de top hoeft te zijn.

De kracht van subtiliteit

De keuze voor blauwe lingerie is veelzeggend. Blauw staat voor vertrouwen, stabiliteit en frisheid. Het straalt rust én kracht uit — eigenschappen die Monica ook persoonlijk belichaamt. In plaats van voor een traditionele sexy look te gaan, kiest ze voor een meer ingetogen vorm van verleiding. En juist dat werkt. Het is de kracht van subtiliteit, van suggestie in plaats van schreeuwerigheid.

In een tijd waarin veel content expliciet is en influencers vaak kiezen voor het extreme om te scoren, blijft Monica trouw aan haar stijl: stijlvol, sterk en net een tikkeltje ondeugend. Dat maakt haar geliefd bij een breed publiek. Jong, oud, man of vrouw — Monica raakt mensen. Niet door wat ze laat zien, maar door hoe ze het brengt.

Een slimme zet in haar carrière

De samenwerking met Hunkemöller is niet Monica’s eerste commerciële project, maar wel een opvallende. Het onderstreept haar groei als zakenvrouw. Ze kiest bewust voor merken die bij haar passen, waar ze achter kan staan en die haar imago versterken in plaats van ondermijnen. Die strategie werpt vruchten af, want haar engagement is hoog, haar fanbase loyaal en haar bereik indrukwekkend.

Wat haar zo slim maakt, is dat ze deze commerciële campagnes naadloos verweeft met haar persoonlijke content. Haar socialmediapagina’s voelen nooit aan als reclamezuilen, maar als inkijkjes in een leven vol stijl, spontaniteit en inspiratie. Precies dat maakt haar aantrekkelijk voor merken én volgers.

Relevantie in een veranderend landschap

De wereld van influencers verandert razendsnel. Wat vandaag werkt, is morgen alweer vergeten. Maar Monica Geuze weet zich telkens opnieuw uit te vinden. Ze voelt de tijdgeest perfect aan, speelt in op trends zonder haar identiteit te verliezen, en weet de balans te vinden tussen commercieel en persoonlijk.

Deze shoot in Amsterdam is daar een goed voorbeeld van. Het is een knipoog naar haar roots, een ode aan haar kracht en een slimme zet richting de toekomst. De stad, de lingerie, haar uitstraling — alles klopt. Het is een moment dat blijft hangen, dat mensen bijblijft, en dat bijdraagt aan haar positionering als topinfluencer van Nederlandse bodem.

Monica Geuze

Reagerende volgers: “Stijlvol én krachtig”

Op social media regent het reacties. Volgers noemen de foto ‘stijlvol’, ‘krachtig’ en ‘inspirerend’. Ook mannelijke fans laten zich horen. Niet alleen vanwege haar uiterlijk, maar vooral vanwege de manier waarop ze zichzelf neerzet. “Een vrouw die weet wat ze waard is,” schrijft iemand. Een ander zegt: “Ze straalt iets uit wat je niet kunt faken.” En zo is het ook.

Monica’s kracht zit in haar zelfbewuste houding. Ze weet precies wie ze is, wat ze wil uitstralen en hoe ze dat moet overbrengen. Dat maakt haar niet alleen succesvol, maar ook invloedrijk.

Monica als voorbeeld van moderne vrouwelijkheid

In een tijd waarin vrouwen elkaar steeds vaker ondersteunen in plaats van bekritiseren, is Monica Geuze een voorbeeld van moderne vrouwelijkheid. Ze laat zien dat je niet hoeft te kiezen tussen moeder zijn, zakenvrouw zijn of jezelf sexy voelen. Het kan allemaal, zolang je dicht bij jezelf blijft.

Haar nieuwste campagne is dan ook niet alleen een ode aan lingerie, maar aan zelfliefde, kracht en vrijheid. Monica zegt met haar beeld: “Dit ben ik. En dat mag jij ook zijn.”


Conclusie: Monica Geuze blijft inspireren

De foto in blauwe lingerie aan de Amsterdamse gracht is meer dan een stijlvolle campagnebeeld. Het is een krachtig statement. Monica Geuze laat zien hoe je schoonheid, moederschap en ondernemerschap kunt combineren zonder in clichés te vervallen. Ze blijft verrassen, ontroeren én inspireren. En dat maakt haar tot veel meer dan alleen een influencer. Ze is een icoon van deze tijd.

Verder lezen

algemeen

Oepsmoment voor Monique, de ex van André Hazes jr.: ondergoed per ongeluk zichtbaar op foto

Monique Westenberg verrast volgers met opvallende foto: ‘Suggestief, stijlvol en vol zelfvertrouwen’

Op Instagram staat ze bekend als een stijlvolle en zelfverzekerde vrouw, en ook deze week weet Monique Westenberg weer volop de aandacht te trekken. Wat begon als een onschuldige post over een bindweefselmassage, groeide razendsnel uit tot een veelbesproken moment op sociale media. Niet vanwege de massage zelf, maar door een subtiel detail: haar ondergoed was zichtbaar. Wat volgt is een stortvloed aan reacties, voornamelijk van mannen die verrast, nieuwsgierig en stiekem onder de indruk zijn.

Een onverwacht moment zorgt voor opschudding

De bewuste foto laat Monique liggend zien tijdens een massagebehandeling. Op het eerste gezicht lijkt het om een ontspannen moment te gaan uit haar dagelijkse verzorgingsroutine, maar al snel valt het oog op de iets te prominent zichtbare rand van haar ondergoed. Niet ordinair, niet provocerend – eerder stijlvol en verleidelijk op een manier die de verbeelding prikkelt. En juist daarin schuilt haar kracht.

De reacties op Instagram laten weinig aan de verbeelding over. Van bewondering tot lichte verwarring, volgers weten het moment duidelijk te waarderen. “Wat een vrouw”, schrijft iemand. Een ander reageert: “Zo elegant, zelfs tijdens een massage.” Vooral mannelijke volgers spreken hun bewondering uit voor de manier waarop Monique zich presenteert: zelfverzekerd, naturel en met een vleugje speelsheid.

Niet zomaar een influencer

Wie Monique Westenberg volgt, weet dat dit geen toevallig kiekje is. Achter haar posts zit altijd een strategie. Ze weet precies wat ze doet, en dat maakt haar zo interessant. Ze is inmiddels veel meer dan “de ex van” André Hazes Jr. Monique heeft haar eigen merk opgebouwd, gebaseerd op stijl, bewustzijn en authenticiteit. Ze werkt samen met modemerken als Steve Madden en verschijnt regelmatig in lifestylemagazines. Haar Instagram-account is een mix van persoonlijke momenten, beautyrituelen en subtiele glamour.

Met meer dan 400.000 volgers heeft ze een groot bereik – en weet ze als geen ander hoe ze dat moet inzetten. Ze positioneert zich als een vrouw van deze tijd: sterk, onafhankelijk, maar ook vrouwelijk en toegankelijk.

Suggestie boven expliciet

Wat deze foto extra interessant maakt, is het subtiele spel tussen wat zichtbaar is en wat niet. In een tijd waarin online content steeds explicieter wordt, kiest Monique bewust voor de kracht van suggestie. Geen overdreven poses, geen filter-overload – gewoon een moment dat de fantasie prikkelt. En dat blijkt nog altijd krachtiger te zijn dan veel mensen denken.

Voor veel volgers is het juist deze subtiliteit die haar zo aantrekkelijk maakt. “Je ziet net genoeg om nieuwsgierig te blijven,” schrijft een volger. Een ander noemt haar stijl “verleidelijk zonder vulgair te zijn”. In een wereld vol schreeuwerige selfies en geforceerde content, onderscheidt Monique zich door haar elegante benadering.

Zelfverzekerd ouder worden

Wat ook opvalt: Monique laat zien dat je geen twintig hoeft te zijn om aantrekkelijk gevonden te worden. Ze straalt juist kracht uit door haar ervaring, haar levenservaring én haar zelfvertrouwen. Ze durft zichzelf te zijn – mét imperfecties en al – en juist dat maakt haar een voorbeeld voor veel vrouwen.

In plaats van te doen alsof ze altijd alles onder controle heeft, laat ze ook haar kwetsbare kant zien. Soms post ze foto’s zonder make-up. Soms deelt ze een minder leuke dag. Maar daar tegenover staat een sterke vrouw die trots is op wie ze is. En dat spreekt aan. Niet alleen bij vrouwen, maar zeker ook bij mannen.

Van ‘vriendin van’ naar krachtige persoonlijkheid

Lange tijd werd Monique vooral gezien als de partner van André Hazes Jr. Die relatie – inclusief de ups, downs, verzoeningen en uiteindelijk definitieve breuk – speelde zich grotendeels af in de schijnwerpers. Maar waar anderen wellicht zouden verdwijnen uit beeld, bleef Monique overeind. Sterker nog: ze bouwde haar eigen merk, haar eigen identiteit.

En dat doet ze succesvol. Ze spreekt inmiddels een breed publiek aan, van jonge moeders tot dertigers, veertigers en zelfs vijftigers die zich herkennen in haar verhalen en uitstraling. Ze laat zien dat je ook na een moeilijke periode jezelf opnieuw kunt uitvinden – op eigen kracht.

De kunst van het doseren

Op marketinggebied is Monique eveneens slim bezig. Ze weet wanneer ze iets moet posten en wat op welk moment werkt. Haar feed is een afwisseling van persoonlijke updates, gezondheidsmomenten, samenwerkingen met merken en incidenteel een foto met een knipoog – zoals deze.

Dat ze met een ‘eenvoudige’ massagefoto zoveel buzz veroorzaakt, is niet voor niets. Ze begrijpt dat aantrekkingskracht draait om timing, presentatie en emotie. Ze wéét dat haar volgers niet alleen haar uiterlijk volgen, maar ook haar verhaal. En ze weet dat elk detail telt.

Reacties uit alle hoeken

Op social media wordt inmiddels volop gespeculeerd over de intentie achter de foto. Was het bewust? Was het een stylingkeuze? Of gewoon een toevallige flits die meer losmaakte dan verwacht? Wat het ook is, de reacties zijn overwegend positief.

“Monique weet wat ze doet, en dat doet ze goed”, klinkt het op X. Een ander noemt haar “de koningin van stijlvolle verleiding”. En weer iemand anders schrijft: “Dit is waarom je haar blijft volgen. Niet omdat ze schreeuwt, maar omdat ze precies weet wat werkt.”

Een voorbeeld voor velen

Wat Monique vooral bewijst, is dat vrouwelijke aantrekkingskracht vele vormen kent. Je hoeft niet jong te zijn, niet perfect, en niet provocerend om indruk te maken. Je hoeft alleen maar jezelf te durven zijn – met zelfvertrouwen, gevoel en een beetje lef.

In een tijd waarin vrouwen vaak onder druk staan om jong, strak en trendy te zijn, is het verfrissend om te zien hoe iemand als Monique zich daar niets van aantrekt. Ze doet haar eigen ding. En dat maakt haar inspirerend.

Tot slot

Wat begon als een simpel moment uit een verzorgingsroutine, groeide uit tot een krachtig voorbeeld van hoe vrouwelijke charme werkt in 2025. Monique Westenberg laat zien dat schoonheid zit in zelfvertrouwen, stijl en subtiliteit. Haar recente Instagram-post is geen toeval, maar een perfect voorbeeld van hoe je met kleine gebaren een grote indruk maakt.

En laten we eerlijk zijn: wie had gedacht dat een bindweefselmassage zóveel los kon maken?

Verder lezen