algemeen
Slecht nieuws voor Yvon Jaspers: ´Mijn wereld is compleet ingestort´
In het LINDA. vakantieboek laat Yvon Jaspers zich van een uiterst kwetsbare kant zien. Met een brok in haar keel vertelt ze dat haar broer Willem, die pas 43 jaar is, is gediagnosticeerd met P@rkinson. Het nieuws sloeg in als een bom bij de familie Jaspers. “Mijn leven staat op de kop,” zegt Yvon zonder omhaal van woorden. Het is een emotionele bekentenis die raakt, juist omdat ze zich zo zelden zo persoonlijk uitlaat.
Diagnose komt als mokerslag
De diagnose kwam een jaar geleden, volledig onverwachts. Willem was nog jong, energiek en vader van drie kinderen. Dat juist hij P@rkinson heeft, maakt het extra schrijnend. Voor Yvon is het meer dan alleen verdriet. Ze voelt de verantwoordelijkheid om zijn verhaal te delen én de oorzaak van de z1ekte te onderzoeken. Dat heeft geleid tot een nieuw televisieproject waarmee ze meer bewustwording wil creëren rond deze slopende aandoening.

Verband tussen landbouwgif en z1ekte
In haar zoektocht naar antwoorden sprak Yvon met een neuroloog van het Radboud UMC. Deze arts doet al jaren onderzoek naar de relatie tussen landbouwgif en P@rkinson. Wat ze hoorde, bracht haar volledig uit balans. “Bestrijdingsmiddelen, pesticiden die wereldwijd gebruikt worden om voedsel te produceren, spelen een aantoonbare rol in het krijgen van P@rkinson,” zegt ze. De link tussen haar jarenlange werk met boeren en de z1ekte van haar broer voelt wrang en confronterend.

Twintig jaar liefde voor boerenleven
Yvon staat bekend als het gezicht van programma’s als Boer Zoekt Vrouw, waarin ze met veel warmte en respect het leven van boeren belicht. Dat juist die wereld nu in verband wordt gebracht met de z1ekte die haar broer treft, voelt voor haar tegenstrijdig. “Enerzijds is er het boerenbestaan waar ik al twintig jaar met veel liefde televisie over maak, en anderzijds is er nu mijn broer die zo jong P@rkinson heeft,” aldus Yvon.

Schokkende geografische kaarten
Tijdens haar gesprek met de neuroloog kreeg ze kaarten te zien van onder andere Frankrijk en Canada. Deze kaarten tonen duidelijk aan dat P@rkinson vooral voorkomt in gebieden met intensieve landbouw. “Dat beeld vergeet ik nooit meer. Je ziet letterlijk waar het risico het grootst is,” vertelt ze. Het zet haar aan het denken over de prijs die mensen soms betalen voor onze voedselproductie.

Willem blijft positief
Ondanks de zware diagnose, blijft haar broer Willem opvallend positief. “Hij is allesbehalve zielig,” zegt Yvon. “Mijn broer gaat bewonderenswaardig goed met deze situatie om. Hij is positief en krachtig.” De familie laat zich niet verlammen door verdriet, maar kiest ervoor om het leven samen te blijven vieren. “We doen wat we kunnen. We willen alles uit deze jaren halen.”

Extra rol: voogd van zijn kinderen
Wat veel mensen niet weten, is dat Yvon voogd is van de drie kinderen van Willem. Deze rol geeft haar nog meer verantwoordelijkheid én betrokkenheid. “Mijn broer leeft nu. Dit zijn de beste jaren,” benadrukt ze. Ze wil niet dat zijn kinderen hem later herinneren aan de hand van beperkingen, maar juist aan alle mooie momenten die ze als gezin nu nog samen beleven.

Samen genieten, ondanks alles
Yvon sluit haar verhaal af met een ontroerende boodschap over veerkracht en familieband. “Hij is een grote levensgenieter, en onze hele familie is zo. We kunnen heul goed genieten,” zegt ze met een glimlach. De z1ekte mag dan als een donkere wolk boven hun hoofd hangen, de warmte binnen de familie laat zich niet zomaar verdrijven. Liefde, humor en verbondenheid blijven hun krachtigste wapens.
algemeen
Rob Jetten komt opnieuw terug op een verkiezingsbelofte
Rob Jetten verandert toon over migratie na verkiezingsoverwinning
Tijdens de verkiezingscampagne profileerde Rob Jetten zich als een politicus die migratie strenger wilde aanpakken. Zijn toon leek toen opvallend kritisch, wat hem zelfs de bijnaam ‘Rechtse Robbie’ opleverde. Maar nu hij de verkiezingen heeft gewonnen, lijkt de D66-leider weer terug te keren naar een meer klassieke, progressieve koers.
In een recente uitzending van Nieuwsuur maakte Jetten duidelijk dat hij niets ziet in zogeheten remigratieprogramma’s of in plannen om asielzoekers naar derde landen te sturen. Zijn uitspraken markeren een duidelijke verschuiving ten opzichte van zijn houding tijdens de campagne.
Van kritische toon naar genuanceerd beleid
Tijdens de campagne liet Jetten geregeld weten dat migratie in Nederland beter beheerst moest worden. Hij sprak over de noodzaak van “duidelijke regels” en vond dat zijn partij niet langer moest wegkijken van maatschappelijke zorgen over migratie.
Nu de politieke rust enigszins is teruggekeerd, klinkt Jetten een stuk voorzichtiger. In Nieuwsuur werd hem gevraagd of D66 zou kunnen instemmen met een beleid dat inzet op remigratie, waarbij mensen worden aangemoedigd om terug te keren naar hun land van herkomst.
“Nee, zeker niet,” antwoordde Jetten resoluut.
Ook een voorstel om asielzoekers elders in de wereld op te vangen, zoals in Oeganda, wees hij af.
“Dat lijkt me heel onverstandig. Daar wil ik geen onderdeel van uitmaken,” zei hij.
Met die woorden lijkt hij zijn eerdere, meer kritische toon over migratie deels los te laten.

De ‘Rechtse Robbie’-periode
Tijdens de campagne kreeg Jetten veel media-aandacht vanwege zijn ogenschijnlijk strakkere houding op migratie. Zijn uitlatingen leken te wijzen op een verschuiving richting het politieke midden, of zelfs iets daarbuiten.
Zelf zag hij dat anders. In het DIDD Verkiezingscafé verklaarde hij destijds dat zijn partij “niet plots strenger, maar realistischer” was geworden.
“Toen ik acht jaar geleden in Den Haag actief werd, kreeg ik als advies: praat als progressieve politicus niet over asiel en migratie, want dat is het terrein van Geert Wilders,” vertelde hij. “Dat was een fout. Daardoor hebben we het debat over migratie volledig uit handen gegeven.”
Met die woorden wilde Jetten volgens eigen zeggen laten zien dat progressieve partijen het migratiethema niet langer moesten mijden, maar juist op een redelijke manier moesten benaderen.

Jetten’s boodschap toen: realisme en menselijkheid combineren
In interviews benadrukte Jetten destijds dat hij migratie niet wilde veroordelen, maar beter wilde organiseren. Zijn boodschap was dat Nederland humaan moet blijven, maar ook duidelijk moet zijn tegen mensen die zich niet aan de regels houden.
“Door harder te zijn voor een kleine, hardnekkige groep kun je ook menselijk blijven voor al die mensen die gewoon recht hebben op opvang,” zei hij eerder in een campagne-interview.
Die uitspraak werd door veel commentatoren gezien als een poging van Jetten om de balans te vinden tussen streng en sociaal.
Reacties uit de politiek
Tijdens de campagne kreeg Jetten’s toon een opvallende reactie van Frans Timmermans, toenmalig lijsttrekker van GroenLinks-PvdA. Timmermans vond dat de D66-leider “een draai naar rechts” maakte.

Jetten wees die kritiek resoluut van de hand. Volgens hem ging het niet om een ideologische verschuiving, maar om een verandering in toon en aanpak.
“Links-rechts is een achterhaald concept,” zei hij destijds. “We moeten uit onze bubbel komen en weer verbinding leggen met de samenleving.”
Die woorden leverden hem waardering op bij sommige kiezers die vonden dat progressieve partijen te ver van het dagelijks leven waren afgedreven. Tegelijkertijd zorgden ze voor scepsis bij de traditionele achterban van D66, die vreesde dat de partij te veel zou opschuiven naar het midden.
Nu: terug naar de vertrouwde D66-lijn
Na de verkiezingen lijkt Jetten zijn koers opnieuw bij te stellen. De uitgesproken migratiekritiek van tijdens de campagne maakt plaats voor een toon die beter past bij de klassieke D66-visie: mensgericht, Europees georiënteerd en gericht op samenwerking.
In Nieuwsuur zei Jetten dat Nederland “geen harde muren moet optrekken” rond het migratievraagstuk. Volgens hem gaat het erom “orde te scheppen zonder onmenselijkheid.”
Daarmee keert hij terug naar een lijn die meer lijkt op die van zijn voorgangers bij D66, waaronder Sigrid Kaag en Alexander Pechtold.

Kritiek en begrip
Online wordt wisselend gereageerd op Jetten’s koerswijziging. Voorstanders prijzen zijn nuance en zien in zijn uitspraken een teken van morele consistentie. Tegenstanders vinden dat hij zijn standpunten te snel aanpast aan de politieke situatie.
Een politieke commentator verwoordde het zo:
“Tijdens de campagne sprak Jetten over luisteren naar zorgen van burgers, nu spreekt hij vooral over principes. Dat verschil maakt hem kwetsbaar voor kritiek, maar het laat ook zien dat hij nadenkt over de balans tussen beleid en menselijkheid.”
Migratie blijft politiek gevoelig
De verschuiving van toon onderstreept hoe gevoelig het thema migratie blijft in Nederland. Voor D66, een partij die traditiegetrouw opkomt voor internationale samenwerking, is het een lastig evenwicht: enerzijds begrip tonen voor maatschappelijke zorgen, anderzijds trouw blijven aan liberale en humanistische waarden.
Weerman Jetten zelf lijkt dat spanningsveld goed te beseffen. “Het gesprek over migratie moet menselijk blijven,” zei hij in een eerder debat. “Het gaat over echte mensen, niet over cijfers alleen.”
Met die benadering probeert hij het onderwerp te herformuleren: niet als een strijd tussen links en rechts, maar als een zoektocht naar praktische oplossingen met een menselijke maat.
Overlast en opvang
Tijdens de campagne was Jetten ook uitgesproken over de aanpak van overlastgevende asielzoekers. Hij verwees toen naar een speciale opvanglocatie in Hoogeveen, bedoeld voor mensen die zich herhaaldelijk misdragen.
“We moeten durven zeggen dat gedrag consequenties heeft,” zei hij destijds. “Als iemand de regels blijft overtreden, hoort daar een strengere aanpak bij.”
Tegelijkertijd benadrukte hij dat streng zijn voor enkelen juist ruimte kan scheppen voor menselijkheid tegenover de meerderheid. “Wie echt bescherming nodig heeft, verdient die zonder vooroordelen.”
Of Jetten deze lijn nog steeds wil doortrekken nu hij premier in wording is, blijft vooralsnog onduidelijk.
De balans tussen politiek en principe
Jetten’s houding rond migratie laat zien hoe moeilijk het is om een evenwicht te vinden tussen verkiezingsretoriek en regeringsverantwoordelijkheid. Tijdens de campagne was er ruimte voor scherpe taal en duidelijke beloftes. Nu de formatiegesprekken naderen, kiest hij voor nuance en overleg.
Politicologen wijzen erop dat dit typisch is voor leiders die de stap van oppositie naar machtspositie maken. “Campagnevoeren draait om emotie, regeren om compromis,” zegt politiek analist Tom de Vries. “Jetten lijkt zich dat goed te realiseren.”
Wat dit betekent voor de formatie
De nieuwe toon van Jetten kan invloed hebben op de formatie. Door expliciet afstand te nemen van harde migratieplannen zoals remigratie of opvang buiten Europa, maakt hij duidelijk dat D66 niet zal meegaan in beleid dat volgens hem te ver afstaat van Europese waarden.
Dat betekent dat samenwerking met partijen die een restrictiever migratiebeleid willen, zoals de VVD of NSC, ingewikkelder kan worden. Tegelijkertijd vergroot het de kans op samenwerking met progressieve partijen, zoals GroenLinks-PvdA.
“Wij willen een beleid dat rechtvaardig én uitvoerbaar is,” zei Jetten in Nieuwsuur. “Dat betekent: menselijkheid behouden, maar wel duidelijkheid bieden.”
Slot
Rob Jetten laat zien dat politieke toon en inhoud voortdurend in beweging zijn. Waar hij tijdens de campagne nadruk legde op strengheid en controle, spreekt hij nu over nuance, rechtvaardigheid en samenwerking.
Of dat kiezers zal overtuigen, zal de komende maanden blijken. Eén ding is zeker: het debat over migratie blijft een van de meest bepalende thema’s van de Nederlandse politiek — en Rob Jetten staat er middenin.
algemeen
Viroloog Marion Koopmans waarschuwt: “Volgende maand mogelijk nieuwe pandemie”
Er dreigt slecht nieuws aan de horizon, want viroloog Marion Koopmans waarschuwt dat een nieuwe pandemie dichterbij is dan we denken. Volgens Koopmans, de opvolger van Jaap van Dissel, kan het scenario zich al binnen enkele maanden voltrekken. Ze is onverbiddelijk in haar boodschap: “We moeten voorbereid zijn.”
Een dreiging uit onverwachte hoek: vogelgriep bij koeien
Iedereen herinnert zich nog de ingrijpende coronapandemie die de wereld volledig op zijn kop zette. De gevolgen van die crisis zijn nog steeds voelbaar, zowel op persoonlijk als economisch vlak. Veel mensen worstelen met de gevolgen van long covid, en talloze bedrijven hebben moeite om de coronasteun terug te betalen.
Nu lijkt een nieuwe bedreiging aan de horizon te staan: de vogelgriep. Waar het virus normaal gesproken alleen vogels besmet, is er in de Verenigde Staten sprake van een uitbraak bij koeien. “Dit is echt ongekend,” benadrukt Koopmans.
De situatie is zorgwekkend, omdat er slechts één mutatie nodig is voordat het virus ook mensen kan besmetten. Als dat gebeurt, staan we volgens Koopmans voor een grote uitdaging. “Dan zijn we echt de pineut,” stelt ze onomwonden.
Een gebrek aan paraatheid
Koopmans heeft kritiek op hoe Nederland en de wereld omgaan met de voorbereiding op pandemieën. “Tijdens de coronacrisis zagen we hoe kwetsbaar onze systemen zijn,” legt ze uit. Veel essentiële ingrediënten voor PCR-testen kwamen destijds uit Wuhan, terwijl de bekende wattenstaafjes grotendeels uit Noord-Italië werden geïmporteerd. Toen beide gebieden werden afgesloten, stortte de aanvoerketen in elkaar.

“Het is duidelijk dat er lessen te leren zijn, maar ik maak me zorgen dat we die lessen niet snel genoeg in de praktijk brengen,” voegt Koopmans toe. Ze heeft ook kritiek op plannen van minister Fleur Agema om 300 miljoen euro te bezuinigen op pandemische paraatheid. “Dat is ontzettend onverstandig. We kunnen het ons niet veroorloven om nu onze aandacht te laten verslappen.”
De rol van vaccinaties
Een ander zorgwekkend punt is de dalende bereidheid onder Nederlanders om zich te laten vaccineren. Volgens Koopmans speelt de aanhoudende discussie rondom de coronacrisis hierin een belangrijke rol. “Ik begrijp dat mensen twijfelen en het vertrouwen in vaccins verliezen, maar dat is een gevaarlijke ontwikkeling.”
Vaccinaties blijven volgens Koopmans een cruciaal middel in de strijd tegen z!ektes. “Als steeds minder mensen zich laten vaccineren, verliezen we een van de belangrijkste pijlers in de bestrijding van epidemieën en pandemieën,” waarschuwt ze.

Wat kunnen we leren van de coronacrisis?
Koopmans benadrukt dat we lessen moeten trekken uit de coronacrisis om beter voorbereid te zijn op een volgende pandemie. Ze noemt enkele concrete verbeterpunten:
- Diversificatie van aanvoerketens: Het is essentieel om niet afhankelijk te zijn van een klein aantal leveranciers of regio’s voor cruciale materialen.
- Snelle opschaling van testen: Tijdens de coronacrisis werd duidelijk dat er vertragingen waren in de ontwikkeling en verspreiding van PCR-testen. Dit moet bij een volgende uitbraak beter.
- Communicatie en vertrouwen: “De communicatie rondom vaccinaties moet verbeteren,” stelt Koopmans. “Mensen moeten begrijpen waarom prikken belangrijk zijn, zelfs als de dreiging lijkt mee te vallen.”
De dreiging van vogelgriep: wat nu?
De vogelgriep bij koeien is niet alleen een bedreiging vanwege de mogelijke mutatie naar mensen, maar ook vanwege de snelheid waarmee het virus zich verspreidt. “We zien hoe snel het kan gaan. Een lokale uitbraak kan zich in een mum van tijd over continenten verspreiden,” waarschuwt Koopmans.
Ze pleit voor een wereldwijde samenwerking om de situatie onder controle te houden. “Dit is geen probleem dat één land alleen kan oplossen. Het vereist een gezamenlijke inspanning van virologen, overheden en internationale organisaties zoals de WHO.”

Wat kunnen we doen?
Hoewel de dreiging van een nieuwe pandemie beangstigend klinkt, benadrukt Koopmans dat er ook hoop is. “We hebben in de afgelopen jaren veel geleerd. Nu is het zaak om die kennis te gebruiken.”
- Vaccinatiecampagnes herstructureren: Overheden moeten duidelijk en consistent communiceren over het belang van vaccinaties.
- Investeren in pandemische paraatheid: Ondanks de geplande bezuinigingen van de overheid is het volgens Koopmans essentieel om te blijven investeren in onderzoek, infrastructuur en noodplannen.
- Bewustwording creëren: Mensen moeten begrijpen hoe belangrijk het is om waakzaam te blijven, zelfs als het gevaar nog abstract lijkt.
Hoe nu verder?
De waarschuwing van Koopmans komt op een moment dat veel mensen de coronacrisis nog proberen te verwerken. Toch benadrukt ze dat het belangrijk is om vooruit te kijken. “We kunnen ons geen herhaling van de fouten uit het verleden veroorloven.”
Ze roept de politiek, wetenschappers en het publiek op om samen te werken en de uitdagingen die voor ons liggen aan te pakken. “Het zal niet gemakkelijk zijn, maar met de juiste inspanningen kunnen we de volgende pandemie hopelijk beperken en beheersen.”
Praat mee
Bent u bereid om een vaccinatie te halen als dat nodig is? Hoe denkt u dat we ons het beste kunnen voorbereiden op een volgende pandemie? Laat uw mening achter in de reacties en deel uw ideeën.
'Nieuwe pandemie kan elk moment uitbreken, waarschuwt viroloog Koopmans' https://t.co/eyVAyuMjTx
— Hart van Nederland (@HartvNL) January 6, 2025
algemeen
Kijkers van The Tribute herkennen twee deelnemers – en nu valt het iedereen op
Oud-deelnemers van The Voice en Idols schitteren in nieuw seizoen van The Tribute: Battle of the Bands
Het langverwachte nieuwe seizoen van The Tribute: Battle of the Bands is gisteren van start gegaan, en dat bleef niet onopgemerkt. Vanaf de eerste minuten zat de sfeer er goed in, met indrukwekkende optredens, enthousiaste juryleden en vooral veel herkenbare gezichten.
Tussen de nieuwe tributebands die hun debuut maakten, herkenden oplettende kijkers plots twee deelnemers die ze ergens van kenden. En inderdaad: het bleken oud-bekenden uit twee andere populaire talentenjachten — Idols en The Voice of Holland.
Bekende gezichten op het podium
De openingsaflevering van The Tribute stond bol van de energie. Bands uit heel Nederland brachten eerbetonen aan legendarische artiesten, variërend van internationale iconen als Destiny’s Child en The Beach Boys tot nationale favorieten als Doe Maar en Ramses Shaffy.
Een van de meest besproken optredens van de avond kwam van de formatie Child of Destiny, een eerbetoon aan de wereldberoemde meidengroep Destiny’s Child. Al bij de introductie merkte presentator Johnny de Mol op dat de dames wellicht bekend konden voorkomen.
“Als je thuis zit te kijken en denkt: hé, die ken ik ergens van… dan klopt dat!” grapte hij.
En inderdaad: de groep bestaat uit Raffaëla Paton, Sharon Doorson en Altagracia — drie vrouwen met indrukwekkende muzikale achtergronden.

Raffaëla Paton: van Idols tot The Tribute
Voor kijkers die al langer muziekprogramma’s volgen, was de verschijning van Raffaëla Paton een feest van herkenning. De zangeres won in 2006 het derde seizoen van Idols en werd destijds razend populair met haar krachtige stem en open uitstraling.
Tijdens The Tribute vertelde Raffaëla met een glimlach over die tijd:
“Het is alweer twintig jaar geleden. Ik was zwanger toen ik won, en mijn kind van negentien zit nu in het publiek.”
Haar woorden zorgden voor een warm moment in de studio — een mix van nostalgie en trots. De zangeres, die sindsdien in diverse muziekprojecten actief bleef, keerde met zichtbaar plezier terug op het podium.
Sharon Doorson: bekend van Popstars en The Voice
Ook Sharon Doorson riep bij velen herinneringen op. Zij brak in 2004 door als lid van de meidengroep Raffish, gevormd in het tv-programma Popstars: The Rivals. De groep scoorde destijds grote hits als Plaything en Thursday’s Child.

Na haar tijd bij Raffish deed Sharon in 2011 mee aan The Voice of Holland, waar ze met haar krachtige performance indruk maakte op zowel de jury als het publiek.
Nu, jaren later, staat ze samen met Raffaëla en Altagracia opnieuw in de spotlights. En de drie vrouwen bewezen meteen waarom ze ooit tot de beste zangeressen van Nederland werden gerekend.
Een gouden eerbetoon aan Destiny’s Child
Child of Destiny koos in de eerste aflevering voor een gedurfde maar logische klassieker: “Survivor.” De hit, die symbool staat voor kracht en doorzettingsvermogen, bleek een perfecte keuze.
Vanaf de eerste tonen was duidelijk dat de drie zangeressen niet zomaar meededen — dit was pure professionaliteit. Hun stemmen vulden elkaar feilloos aan, de choreografie zat strak in elkaar en de energie spatte van het podium.

De jury was lovend.
“Dit was wereldniveau,” zei een jurylid zichtbaar onder de indruk. “Jullie hebben niet alleen gezongen, maar ook echt een show neergezet.”
De dames kregen twee keer een 8,5 en één keer een 9,0 van de jury, terwijl het publiek in de studio een gemiddelde van 8,4 gaf. Daarmee haalden ze een totaal van 34,4 punten — ruim voldoende om door te gaan naar de tweede aflevering.
Kijkers onder de indruk
Op sociale media stroomden de reacties binnen. Veel kijkers prezen niet alleen de uitvoering, maar ook het feit dat de zangeressen zich van een nieuwe kant lieten zien.
“Wat een power op dat podium! Zo goed gezongen, helemaal kippenvel,” schreef iemand op X.
“Sharon Doorson en Raffaëla Paton samen, dat is gewoon goud,” reageerde een ander.
Velen waren het erover eens dat Child of Destiny een van de hoogtepunten van de avond was. “Ze verdienen de Ziggo Dome,” klonk het in talloze reacties.
The Beach Boys’ Best blaast het dak eraf
Toch waren niet alleen de dames van Child of Destiny onderwerp van gesprek. De band The Beach Boys’ Best zorgde eveneens voor een golf van enthousiasme, zowel in de zaal als online.
Hun vertolking van Good Vibrations werd door veel kijkers omschreven als “bijna beter dan het origineel.” De harmonieën, energie en zomerse sfeer riepen herinneringen op aan de jaren zestig en brachten de zaal volledig in beweging.
“Wat een heerlijke nostalgie,” schreef een kijker. “Ik voelde me weer even aan het strand van Californië.”
Het optreden van The Beach Boys’ Best werd al snel trending onderwerp op X, met honderden positieve reacties van kijkers die hun optreden “pure feelgood-televisie” noemden.
Niet iedereen haalde de volgende ronde
Naast het enthousiasme was er ook teleurstelling voor één van de bands. The Dutch Boy George, die een eerbetoon brachten aan de iconische zanger Boy George, wisten de jury helaas niet te overtuigen.
Hun optreden viel wat vlak in vergelijking met de rest van de avond, en de jury vond dat “de performance iets te weinig verrassing” had.
“Het is lastig om een artiest als Boy George te evenaren,” aldus een jurylid. “De stijl is zó uniek dat het snel een imitatie wordt in plaats van een eerbetoon.”
De band verlaat na deze aflevering het programma en maakt plaats voor een nieuwe tributeband — ditmaal eentje die de legendarische Golden Earring zal eren.
Een veelbelovende start van het seizoen
Met zulke uiteenlopende optredens is duidelijk dat dit seizoen van The Tribute: Battle of the Bands opnieuw een muzikale reis gaat worden.
Van soul tot surfrock, van pure emotie tot spektakel: het programma biedt een podium aan talentvolle muzikanten die hun idolen met passie eren. De kwaliteit lijkt bovendien hoger dan ooit.
“Wat een seizoen gaat dit worden,” schreef een fan. “Je merkt dat de lat steeds hoger ligt. De tributes zijn niet alleen muzikaal sterk, maar ook visueel spectaculair.”
De magie van herkenning
Wat The Tribute zo bijzonder maakt, is de herkenbaarheid. Oud-deelnemers van Idols en The Voice die nu samen een nieuw hoofdstuk schrijven, laten zien hoe sterk muziek mensen blijft verbinden.
Zowel Raffaëla als Sharon symboliseren de ontwikkeling van Nederlandse artiesten die blijven groeien en vernieuwen. En hun deelname bewijst dat talent nooit verdwijnt — het krijgt gewoon een ander podium.
“Het voelde als thuiskomen,” zei Raffaëla na afloop. “We doen dit uit liefde voor muziek, en dat voel je in alles.”
algemeen
Kijkers van The Tribute reageren massaal enthousiast op één band
Kijkers loven Beach Boys’ Best in The Tribute – Battle of the Bands: “Bijna geen verschil met het origineel!”
Het nieuwe seizoen van The Tribute – Battle of the Bands is pas net begonnen, maar nu al zorgt één optreden voor een golf van enthousiasme op sociale media. De band Beach Boys’ Best, die een eerbetoon brengt aan de legendarische Amerikaanse groep The Beach Boys, wist zaterdagavond het publiek én de kijkers thuis compleet te veroveren met hun uitvoering van de hit “Good Vibrations.”
Een droomstart voor het nieuwe seizoen
Het vijfde seizoen van The Tribute – Battle of the Bands ging gisteren van start op SBS6, en meteen zat de sfeer er goed in. De tributestrijd, gepresenteerd door Gerard Ekdom, draait opnieuw om eer, muziek en passie: bands uit binnen- en buitenland brengen een muzikaal eerbetoon aan hun idolen, in de hoop een felbegeerd optreden in de Ziggo Dome te winnen.
De hoofdprijs is niet mis: op 16 april 2026 mogen de winnaars optreden in de Ziggo Dome, waar duizenden fans van livemuziek jaarlijks samenkomen om hun favoriete tributes te zien schitteren.
Maar het was vooral één optreden dat de show stal: de vijf jonge muzikanten van Beach Boys’ Best brachten een zonovergoten ode aan de Californische legenden. En dat bleef niet onopgemerkt.
“Wat is dit steengoed!”
Met hun versie van Good Vibrations wisten de bandleden het publiek volledig mee te krijgen. De herkenbare harmonieën, de perfecte timing en de zomerse energie deden de zaal opveren.

In de studio ging het publiek uit zijn dak, en ook thuis bleef dat niet onopgemerkt. Op X (voorheen Twitter) en Instagram verschenen in de minuten na het optreden talloze lovende berichten.
Een kijker schreef enthousiast:
“Helemaal uit m’n dak bij The Beach Boys met Good Vibrations! Wauw!”
Een ander voegde eraan toe:
“Nu al mijn favoriet! Wat is dit steengoed! Bijna geen verschil met het origineel.”
Nog iemand anders voorspelde:
“Deze band gaat ver komen. Wat een talent en wat een sfeer!”
De complimenten bleven maar binnenstromen. Van “WooooW, helemaal te gek deze Beach Boys!” tot “Wat leuk, jonge gasten die The Beach Boys doen – en nog goed ook!”
De online reacties laten weinig twijfel bestaan: Beach Boys’ Best behoort nu al tot de favorieten van het nieuwe seizoen.

Een ode aan muzikale perfectie
Het optreden van Beach Boys’ Best was niet alleen een nostalgische terugblik op de sixties, maar ook een technisch indrukwekkende prestatie. De samenzang – het handelsmerk van The Beach Boys – klonk glashelder en bijna identiek aan het origineel.
Volgens muziekliefhebbers online was het “een van de meest overtuigende tributes” die het programma ooit heeft laten zien.
“Je hoort de zon, de zee en de surf in hun stemmen. Geweldig gedaan!” schreef een fan.
Ook de jury, die dit jaar wederom bestaat uit ervaren muzikanten en producers, kon hun enthousiasme niet onder stoelen of banken steken. De band kreeg hoge cijfers voor hun uitvoering en presentatie.

Het succesrecept van The Tribute – Battle of the Bands
Het programma, dat inmiddels aan zijn vijfde seizoen bezig is, heeft zich stevig genesteld in het hart van muziekliefhebbers. De combinatie van liveoptredens, emotie en competitie maakt het een van de populairste muziekshows van Nederland.
Het concept is simpel maar doeltreffend: tributebands brengen een eerbetoon aan iconische artiesten, variërend van Nederlandse grootheden zoals Doe Maar, André Hazes en Ramses Shaffy, tot internationale supersterren als Fleetwood Mac, Destiny’s Child en Dua Lipa.
Iedere aflevering draait om authenticiteit, muzikaliteit en showwaarde. De jury beoordeelt niet alleen de zang en instrumentatie, maar ook hoe goed een band de sfeer en ziel van het origineel weet te raken.
Bekende winnaars uit vorige seizoenen
De voorgaande seizoenen leverden al indrukwekkende winnaars op. Zo wist Treasure, de tribute aan Bruno Mars, in het eerste seizoen de Ziggo Dome op zijn kop te zetten.
Daarna volgden Bee Gees Forever, die met hun harmonieuze disco-sound het publiek moeiteloos meenamen naar de jaren zeventig. En in het derde seizoen veroverde Bouke & The Elvis Matters Band de harten van het publiek met een eerbetoon aan Elvis Presley dat zelfs fans van de King kippenvel bezorgde.
Stuk voor stuk bewezen de winnaars dat The Tribute – Battle of the Bands niet zomaar een talentenjacht is, maar een volwaardig muzikaal eerbetoon aan de artiesten die de muziekgeschiedenis hebben gevormd.
Een nieuwe lichting tributebands
Dit jaar belooft opnieuw een spannende strijd te worden. Naast Beach Boys’ Best doen onder meer bands mee die de muziek van R.E.M., Amy Winehouse, Doe Maar, Adele en Tina Turner tot leven brengen.
Het programma wil laten zien dat tributebands meer zijn dan imitaties: ze vormen een eerbetoon aan muziek die generaties heeft verbonden. En met de kwaliteit van de eerste afleveringen lijkt dat doel ook dit jaar weer ruimschoots gehaald.
“Tributebands worden steeds beter,” zegt presentator Gerard Ekdom in een promo voor het nieuwe seizoen. “Ze zijn niet alleen fans, maar ook artiesten die het vak tot in de puntjes beheersen. Je ziet hier pure liefde voor muziek.”
https://www.youtube.com/watch?v=DX42Ww8SfDk
Finale in december
De grote finale van het programma staat gepland voor zaterdag 27 december. Daar zullen de beste bands strijden om een plek op het podium van de Ziggo Dome.
De winnaars krijgen niet alleen de kans om op te treden voor duizenden mensen, maar ook landelijke erkenning als de beste tributeband van het jaar. Voor veel muzikanten is dat de ultieme droom — een moment waarop passie en vakmanschap samenkomen.

Beach Boys’ Best als publieksfavoriet
Na de eerste aflevering lijkt het er sterk op dat Beach Boys’ Best nu al een van de grote kanshebbers is. Hun optreden werd door kijkers omschreven als “verbluffend”, “zomers” en “pure feelgood.”
Een fan vat het treffend samen:
“Bij het horen van die eerste noten van Good Vibrations had ik meteen kippenvel. Dit is waarom ik van muziek houd.”
Als de reacties een voorbode zijn, dan zou het zomaar kunnen dat we Beach Boys’ Best volgend voorjaar in de Ziggo Dome terugzien — met duizenden mensen die samen meezingen met Surfin’ USA of Wouldn’t It Be Nice.

Muziek die generaties verbindt
Wat The Tribute – Battle of the Bands zo bijzonder maakt, is hoe het programma verschillende generaties samenbrengt. Ouders, kinderen en grootouders herkennen allemaal hun eigen favorieten.
Beach Boys’ Best laat met hun optreden zien dat muziek uit de jaren zestig nog steeds actueel kan klinken. De frisse energie van de jonge bandleden maakt het tijdloos — een ode aan het plezier van muziek maken en delen.
Zoals één kijker het gisteravond verwoordde:
“De wereld kan altijd wat meer Good Vibrations gebruiken.”
WooooW helemaal te gek deze Beach Boys #battleofthebands met Good Vibrations 💃💃🥰 #botb #tribute pic.twitter.com/gYCKL3cuiz
— ChantTweettt (3) 🇳🇱🙏🏼📵 (@ChantalTweettt) November 8, 2025
algemeen
Viola Holt stuurde Albert Verlinde kort voor haar overlijden een bericht dat nu extra aangrijpend is
Albert Verlinde deelt ontroerend laatste appje van Viola Holt in RTL Tonight
In de uitzending van RTL Tonight van gisteren werd uitgebreid stilgestaan bij het plotselinge afscheid van Viola Holt. De oud-presentatrice, bekend van haar warme persoonlijkheid en kleurrijke televisiecarrière, is op 76-jarige leeftijd onverwacht heengegaan. Een van haar oud-collega’s, Albert Verlinde, deelde tijdens de uitzending een persoonlijk bericht dat hij kort geleden nog van haar ontving — een WhatsApp-bericht dat nu, achteraf gezien, een extra emotionele lading heeft gekregen.
Een onverwacht afscheid
Viola Holt 0verleed afgelopen donderdag in haar woning in Muiderberg aan een hartstilstand. Hulpdiensten kwamen snel ter plaatse, maar konden haar niet meer redden. Het nieuws kwam bij vrienden, collega’s en kijkers hard binnen.
In de media werd op tal van manieren stilgestaan bij het verlies van de geliefde televisiepersoonlijkheid. Omroepen, collega’s en fans deelden herinneringen, beelden en woorden van dankbaarheid. Holt was jarenlang een vast gezicht op de Nederlandse televisie en stond bekend om haar charme, spontaniteit en warme uitstraling.
Bij RTL Tonight werd het nieuws met grote betrokkenheid besproken. Daar vertelde Albert Verlinde over de laatste keer dat hij contact had met Viola — en hoe intens ze nog van het leven genoot.

“Ze haalde alles uit het leven”
Albert Verlinde, die Viola jarenlang kende van hun gezamenlijke periode bij RTL, sprak zichtbaar geëmotioneerd over haar persoonlijkheid.
“Viola was echt een Gooisch meisje dat alles uit het leven haalde,” begon hij. “Als ik aan haar denk, denk ik aan gezelligheid, feesten, goed presenteren en een glas wijn op zijn tijd. Ze hield van het leven in al zijn kleuren.”
Verlinde benadrukte dat Viola nooit half werk deed — niet in haar carrière, en ook niet in haar persoonlijke leven.
“Ze zei zelf altijd: alle middelen die er waren om te genieten, die heb ik gebruikt,” glimlachte hij. “En dat typeerde haar ook. Ze leefde voluit, zonder remmen.”
Een persoonlijk bericht vol warmte
Tijdens de uitzending haalde Verlinde zijn telefoon tevoorschijn en liet hij een WhatsApp-bericht zien dat hij op Viola’s laatste verjaardag ontving.

“Viola en ik hielden altijd contact,” vertelde hij. “Wanneer ze me op televisie zag, stuurde ze een berichtje. Altijd iets liefs, iets kleins, een opmerking die liet zien dat ze keek.”
Op haar verjaardag, nog geen maand geleden, stuurde Holt hem een bericht vanuit Duitsland. In de uitzending werd het appje op het scherm getoond: een foto van Viola met een gebakje, stralend als altijd, met daarbij de woorden:
“Groetjes uit Bremm, Duitsland. Pas bij 80 geef ik een feest.”
Albert vertelde met een brok in zijn keel:
“Ze was jarig die dag, ze werd 76. En ze zei: ‘Pas bij 80 geef ik een feest.’ Toen ik dat bericht terugzag, dacht ik: die 80 heb je niet mogen halen, maar wat héb je uit het leven gehaald wat erin zat.”
Het moment raakte ook de kijkers thuis, die massaal hun steunbetuigingen deelden op sociale media. “Wat een mooi eerbetoon,” schreef iemand op X. “Je voelt de warmte waarmee over haar wordt gesproken.”
Een vrouw vol leven
Viola Holt werd in de jaren negentig een bekend gezicht op televisie dankzij programma’s als De 5 Uur Show en Viola on Tour. Ze stond bekend om haar energieke manier van presenteren en haar vermogen om mensen op hun gemak te stellen.

In de loop der jaren groeide ze uit tot een echte publiekslieveling. Niet alleen door haar televisieoptredens, maar ook door haar openhartigheid over het leven, ouder worden en genieten van kleine dingen.
“Viola was iemand die je meteen het gevoel gaf dat je welkom was,” vertelde Verlinde. “Ze had altijd belangstelling voor anderen. Ze kon je een compliment geven waar je de hele dag vrolijk van werd.”
Ook haar humor en levenslust bleven haar handelsmerk. “Ze had die typische Gooische flair, maar met een groot hart,” voegde Verlinde eraan toe. “Ze kon lachen om zichzelf, en dat is iets wat niet veel mensen kunnen.”
Veel liefde en warmte op sociale media
Na de uitzending stroomden de reacties binnen. Kijkers prezen niet alleen het eerlijke gesprek bij RTL Tonight, maar ook de manier waarop Albert Verlinde haar herinnerde.

“Wat een prachtige ode aan een bijzondere vrouw,” schreef een kijker.
“Albert sprak zo liefdevol over haar, je voelde de vriendschap en het respect.”
Ook bekende Nederlanders deelden hun herinneringen. Gordon schreef op Instagram dat hij “met veel warmte aan haar terugdenkt” en haar altijd als een “echte vakvrouw met een groot hart” heeft gezien.
Omroep Ongehoord Nederland plaatste een speciale video waarin hoogtepunten uit Viola’s carrière werden getoond, met beelden van haar sprankelende lach en haar spontane uitspraken.
Albert Verlinde over haar laatste momenten
In het slot van de uitzending nam Verlinde even de tijd om stil te staan bij Holt’s gezin, en in het bijzonder bij haar partner Peter Holt, met wie ze 35 jaar samen was.
“Peter en Viola hadden een prachtige relatie,” zei hij. “Ze waren echt elkaars maatjes. Hij zat gisteravond naast haar toen het gebeurde. Hij heeft haar liefdevol met een kleed bedekt en tot diep in de nacht samen met de kinderen bij haar gezeten.”
Verlinde richtte zich rechtstreeks tot de familie:
“Wat wens ik Peter en de kinderen heel veel sterkte. Ze hebben een bijzondere vrouw, moeder en partner verloren. En wij allemaal hebben een kleurrijke persoonlijkheid verloren die het leven mooier maakte.”
Een leven vol kleur en muziek
Hoewel Holt de laatste jaren minder op televisie te zien was, bleef ze actief op sociale media en in haar eigen omgeving. Ze deelde regelmatig vrolijke foto’s van uitjes, etentjes en haar liefde voor muziek.
Nog maar enkele uren voor haar 0verlijden plaatste ze een bericht op X waarin ze haar dankbaarheid uitsprak voor “de onverwachte geluksmomenten van het leven”. Ze schreef over een fijne dag vol kleine dingen: een wandeling, een glaasje whisky op het terras, een bord Thaise curry op het fornuis, en de maan die buiten straalde.
“Wat een fijne dag… allemaal iets om blij van te worden,” stond er in haar bericht.
Dat bericht werd door velen gezien als een symbolisch afscheid — een laatste moment van dankbaarheid en levenslust, precies zoals haar vrienden haar kenden.
Een nalatenschap van warmte
Met haar plotselinge vertrek laat Viola Holt een leegte achter in de Nederlandse televisiewereld. Toch overheerst bij velen vooral dankbaarheid voor wat ze bracht: energie, authenticiteit en warmte.
Albert Verlinde sloot zijn woorden af met een eenvoudige, maar ontroerende boodschap:
“Viola, bedankt. Voor wie je was, voor hoe je leefde, en voor de kleur die je bracht in ons vak. We zullen je nooit vergeten.”
algemeen
Freek breekt in tranen na het ontvangen van verdrietig nieuws
Freek in tranen tijdens festivaloptreden: “We hebben een stukje van onszelf terug”
Voor Suzan & Freek is het een periode vol emoties, liefde en hernieuwde energie. Nadat ze eerder deze week een overweldigend warm onthaal kregen tijdens Concert at Sea, stonden ze gisteren opnieuw op het podium – dit keer op het festival ’t Wonder in Woerden. Wat begon als een feestelijk optreden, groeide al snel uit tot een moment vol betekenis. Want tijdens zijn toespraak tot het publiek, hield Freek het niet droog.
“Het gevoel dat we iets van onszelf hebben teruggekregen,” zei hij, zichtbaar geëmotioneerd. En het publiek? Dat omarmde hem – letterlijk én figuurlijk.
Emotionele toespraak raakt iedereen
Tijdens het optreden nam Freek even de tijd om zich rechtstreeks tot het publiek te richten. Met een trillende stem sprak hij: “Ik heb echt het gevoel dat we sinds gisteren een stukje van onszelf terug hebben. En daar ben ik echt… ontzettend dankbaar voor.”
De zanger, die de afgelopen tijd te maken kreeg met een ingrijpende diagnose, stond daar niet alleen als artiest – maar ook als mens. Zijn emoties liepen hoog op en de tranen begonnen te vloeien. Terwijl hij zijn woorden probeerde af te maken, werd zijn gezicht nat van tranen. Ook Suzan, zijn partner op het podium én in het leven, was zichtbaar ontroerd.

“Suus is zwanger, maar ík heb de hormonen”
Freek, bekend om zijn luchtige humor zelfs in de meest beladen momenten, wist ondanks alles een glimlach op de gezichten van zijn fans te toveren. “Het gekke is,” grapte hij door zijn tranen heen, “Suus is zwanger… maar ík heb de hormonen.”
Het publiek barstte los in applaus, gejuich en warme steunkreten. Het was duidelijk: Suzan & Freek worden niet alleen gewaardeerd om hun muziek, maar ook om hun echtheid en kwetsbaarheid.
De kracht van een podiumcomeback
Het optreden in Woerden volgde kort na een ander bijzonder moment: hun terugkeer op het podium tijdens Concert at Sea. Voor het eerst sinds de bekendmaking van Freeks gezondheidsproblemen stonden ze daar weer samen, hand in hand, voor een uitverkocht veld. De reacties waren hartverwarmend.

Nog vóór ze een noot hadden gezongen, werden Suzan & Freek begroet met een minutenlange staande ovatie. Publiek én organisatie lieten merken hoe blij ze waren met hun terugkeer. Het voelde als een collectieve opluchting: ze zijn er weer.
Een belofte voor de toekomst
Aan het eind van hun optreden tijdens Concert at Sea deed Freek een opvallende belofte aan zijn fans. Hij liet weten dat hij, ondanks alles, de blik op de toekomst blijft richten. “Ik hou van vooruit plannen,” zei hij. En met een twinkeling in zijn ogen: “Concert at Sea, tot volgend jaar!”
Het publiek reageerde uitzinnig. Niet alleen omdat ze genoten hadden van de muziek, maar vooral omdat die woorden zoveel hoop bevatten. Hoop op herstel, op verdere optredens, op leven in het moment – maar ook daarbuiten.

Suzan als steunpilaar
Tijdens datzelfde optreden bedankte Freek openlijk zijn partner Suzan, die een sleutelrol speelde in hun terugkeer naar het podium. “Ik ben alleen maar superblij en superdankbaar dat Suus die keuze heeft gemaakt,” zei hij. “Want ik moest er eerlijk gezegd nog niet aan denken om die teksten weer te zingen.”
Die kwetsbare woorden raakten velen. Want achter de professionele façade schuilt een proces van verwerking, herstel en opnieuw leren vertrouwen op het lichaam – én op het leven.
Suzan, die momenteel in verwachting is van hun eerste kindje, straalde rust en kracht uit. Haar aanwezigheid lijkt voor Freek meer dan ooit een baken van stabiliteit.

Een zomer vol betekenis
Voor Suzan & Freek is deze zomer allesbehalve gewoon. Waar het festivalseizoen normaal in het teken staat van nieuwe muziek en optredens, staat het dit jaar ook symbool voor een persoonlijke overwinning. Het weer op het podium staan, het publiek in de ogen kijken, de microfoon weer vastpakken – het zijn geen kleine stappen.
Fans zijn zich daar sterk van bewust. De reacties op sociale media na beide optredens zijn overweldigend positief. “Wat een moed,” schrijft iemand. “Zo puur en krachtig.” Een ander reageert: “Ik huil mee met Freek. Wat een voorbeeld van veerkracht.”
Verbinding met het publiek
Wat deze optredens bijzonder maakt, is de wederkerige band tussen artiest en publiek. Waar Suzan & Freek zich openstellen en hun emotie tonen, reageren fans met compassie en steun. Het is die verbinding die muziek betekenis geeft, en die hun optreden tot meer maakt dan enkel een show.

Voor veel aanwezigen voelde het alsof ze getuige waren van een intiem moment tussen twee mensen die, ondanks alle uitdagingen, kiezen voor licht, liefde en vooruitkijken. Een verhaal dat – juist in zijn breekbaarheid – kracht uitstraalt.
Van tegenslag naar toekomst
De terugkeer van Suzan & Freek op het podium laat zien hoe muziek ook een vorm van heling kan zijn. Niet alleen voor het publiek, maar ook voor de artiest zelf. Freek verwoordde het treffend: “Ik heb het gevoel dat we weer een stukje van onszelf terug hebben.”
@max.koekenbier Freek in tranen ❤️😭🫶 #suzanenfreek #fyp @Suzan & Freek
Die woorden, uitgesproken met tranen op het gezicht en een brok in de keel, bleven hangen. Ze resoneerden, juist omdat ze zo echt waren. Geen groot gebaar, geen gespeelde emotie – maar een oprechte reflectie van een man die vecht, leeft en durft te voelen.
Conclusie: hoop en veerkracht als rode draad
De optredens van Suzan & Freek markeren een bijzondere periode in hun carrière en leven. De emotionele uitbarsting van Freek in Woerden werd niet gezien als zwakte, maar juist als een krachtig moment van verbinding. De manier waarop ze samen terugkeren – kwetsbaar, liefdevol, vastberaden – maakt diepe indruk.
Hun verhaal raakt, inspireert en biedt hoop. Niet alleen aan fans, maar ook aan iedereen die te maken heeft gehad met tegenslag. Want zoals Freek het zelf zei: “We zijn er weer. En dat voelt als thuiskomen.”
algemeen
Noa Vahle zorgt voor opschudding met strandfoto’s – volgers prijzen haar uitstraling en figuur
Noa Vahle heeft in het afgelopen jaar flink van zich laten horen in de Nederlandse mediawereld. Ze begon haar carrière als junior producer bij BNNVARA en heeft sindsdien indrukwekkende stappen gezet in de entertainmentindustrie.
Met haar familiebanden, als dochter van Linda de Mol en nichtje van Johnny en John de Mol, zou je kunnen denken dat haar succes aan die connecties te danken is, maar Noa heeft bewezen dat ze op eigen kracht haar weg kan banen.

In 2021 kreeg Noa Vahle de kans om een eigen sportrubriek te presenteren in het programma “HLF8,” dat werd gepresenteerd door niemand minder dan haar neef Johnny de Mol. Hiermee brak ze door als een veelbelovend talent in de televisiewereld. Daarnaast sloot ze zich aan bij Veronica als verslaggever.

Haar veelzijdige talenten brachten Noa Vahle ook naar de zender Viaplay, waar ze vanaf september 2022 de uitzendingen rondom de hoofdklasse hockey (heren en dames) presenteerde. Deze rol liet zien dat ze niet alleen bekwaam is als presentatrice, maar ook als sportjournaliste.

Een van de hoogtepunten van Noa’s carrière tot nu toe was haar verslaggeving van het WK in Qatar voor het SBS-programma “De Oranjewinter,” een spin-off van “Vandaag Inside.” Dit gaf haar de kans om haar journalistieke vaardigheden verder te ontwikkelen en een breder publiek te bereiken.

Het jaar 2023 bracht Noa Vahle nog meer erkenning en succes toen ze op 12 oktober de prijs voor Televizier-Ring Talent won op het 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala. Deze prestigieuze prijs onderstreept haar groeiende invloed en populariteit in de Nederlandse mediawereld.

Hoewel Noa’s familieachtergrond haar zeker een voorsprong heeft gegeven, heeft ze met haar talent en harde werk bewezen dat ze haar eigen plek in de media verdient. Ze is niet bang om uitdagingen aan te gaan en zichzelf te bewijzen als een toonaangevend talent in de Nederlandse televisie- en entertainmentindustrie.

Het jaar 2023 belooft voor Noa Vahle een spannende voortzetting van haar veelbelovende carrière te worden. Met haar recente bekroning als Televizier-Ring Talent heeft ze haar stempel gedrukt op de Nederlandse televisiewereld en haar potentieel als een toonaangevend mediapersoonlijkheid onderstreept.

Noa is niet alleen bekend om haar professionele prestaties, maar trekt ook veel aandacht met haar persoonlijke leven, met name op sociale media. Zo plaatste ze onlangs beelden van haar nieuwe liefde, wat veel reacties en nieuwsgierigheid heeft opgewekt bij haar fans en volgers.

Met een achtergrond in zowel entertainment als sportjournalistiek heeft Noa Vahle een indrukwekkend portfolio opgebouwd en bewezen dat ze veelzijdig en getalenteerd is in haar vakgebied. Haar familiebanden kunnen haar zeker geholpen hebben in de start van haar carrière, maar haar eigen harde werk en toewijding hebben haar ver gebracht.

Naast haar televisieoptredens heeft Noa ook haar ambities in de journalistiek laten zien. Ze heeft verslag gedaan van grote sportevenementen, waaronder het WK in Qatar, en haar expertise als sportjournaliste verder ontwikkeld.

Terwijl Noa blijft groeien en nieuwe uitdagingen in de media aangaat, blijft ze een inspiratiebron voor jonge talenten die dromen van een carrière in de televisiewereld.

Haar vermogen om zichzelf te onderscheiden en haar eigen weg te banen, ondanks de hoge verwachtingen die bij haar familienaam horen, getuigt van haar vastberadenheid en vasthoudendheid.

Met een veelbelovende toekomst in het verschiet en een groeiende schare fans die haar blijven volgen, zal Noa Vahle ongetwijfeld een blijvende impact hebben op de Nederlandse mediawereld. Haar succesverhaal is nog maar net begonnen, en we kunnen verwachten dat we nog veel meer van haar zullen horen en zien in de komende jaren.

Afgezien van haar professionele prestaties heeft Noa Vahle ook persoonlijke momenten gedeeld op sociale media, waaronder haar succesvolle inspanningen om fit te blijven. Haar posts op Instagram en andere platforms worden gevolgd door fans en bewonderaars die geïnteresseerd zijn in zowel haar professionele als persoonlijke leven.

Als veelbelovend talent zal Noa ongetwijfeld blijven groeien en nieuwe uitdagingen aangaan in de wereld van de media. Hieronder kun je een foto van Noa en haar nieuwe liefde bekijken, die veel aandacht heeft getrokken op sociale media.
algemeen
Kijkers van Holland’s Got Talent ergeren zich massaal aan hetzelfde tijdens de finale: “Tenenkrommend slecht”
Holland’s Got Talent-finale maakt indruk, maar kijkers storen zich massaal aan één element
De grote finale van Holland’s Got Talent zorgde vrijdagavond voor een mix van bewondering en ergernis. Terwijl de tien finalisten het beste van zichzelf gaven in een indrukwekkende liveshow, ging het publiek op sociale media los over iets wat niets met de talenten zelf te maken had. De kritiek richtte zich vooral op de tussendoor-filmpjes van presentatoren Buddy Vedder en Jamai Loman, die door veel kijkers als “flauw” en “tenenkrommend” werden bestempeld.
Tien acts strijden om de hoofdprijs
Na weken van audities, halve finales en emotionele momenten was het vrijdagavond eindelijk zover: de ontknoping van het populairste talentenprogramma van Nederland. Tien acts betraden het podium in een zinderende liveshow, elk met hun eigen stijl en verhaal.
De finale bestond uit optredens van Tha Boyz, Tim, Maaike, Arthur, Vladyslav & Veronika, Melvin, Poleduo Salami, Tiyana, Duo Libra en The Rebels.
Elke act bracht een unieke performance: van spectaculaire dansroutines tot breekbare zangnummers en acrobatiek op hoog niveau. Het publiek in de zaal reageerde enthousiast, en ook thuis lieten kijkers weten onder de indruk te zijn van het talent dat dit seizoen te zien was.
“Wat een finale! Zoveel kwaliteit bij elkaar. Dit is precies waarom ik elk seizoen blijf kijken,” schreef een fan op X.
50.000 euro voor de winnaar
Zoals gebruikelijk stond er in de finale niet alleen eeuwige roem op het spel, maar ook een indrukwekkende geldprijs. De winnaar mocht namelijk een bedrag van 50.000 euro mee naar huis nemen.
De jury — bestaande uit Soundos El Ahmadi, Dan Karaty, Chantal Janzen en Marc-Marie Huijbregts — had de moeilijke taak om uit de tien acts een top drie te kiezen. Volgens Soundos was dat geen makkelijke klus.
“We hebben wel wat discussies gehad, maar we zijn eruit gekomen,” zei ze na afloop van de laatste act.
De jury koos uiteindelijk voor Duo Libra, Tiyana, en het acrobatenkoppel Vladyslav en Veronika als finalisten voor de eindstrijd.
Het was vervolgens aan het publiek in de studio om de uiteindelijke winnaar te kiezen — en dat werd het Oekraïense duo Vladyslav en Veronika.
Toen het verlossende moment kwam en hun naam werd omgeroepen, omhelsden ze elkaar ontroerd en vormden met hun handen een hartje richting het publiek.
“Het is een grote eer om hier te staan en onze kunst met jullie te delen,” zei Vladyslav in zijn dankwoord. “We zijn jullie allemaal ongelooflijk dankbaar.”
Prachtige finale… maar irritatie over filmpjes
Toch was het niet de uitslag die het meest besproken werd op sociale media. Al tijdens de uitzending lieten talloze kijkers weten zich flink te storen aan iets anders: de korte filmpjes met Buddy Vedder en Jamai Loman, die tussen de optredens door werden uitgezonden.
De filmpjes, bedoeld als luchtige tussendoortjes, sloegen volgens veel kijkers volledig de plank mis. Op X verschenen binnen enkele minuten tientallen berichten waarin mensen hun ergernis uitten.
“Wat een kinderachtig gedoe, die filmpjes tussendoor,” schreef iemand.
“Waarom ook die filmpjes? We willen gewoon de acts zien!” reageerde een ander.
Gebruiker Bjørn R. vatte het gevoel van veel kijkers samen:
“Wie o wie bij Holland’s Got Talent dacht dat die filmpjes een leuk idee waren? Mijn god, wat tenenkrommend gênant zeg.”
Ook Ellen B. liet zich horen:
“Waarom ook die filmpjes tussendoor, wat een flauw gedoe.”
En kijker K@@t schreef met een knipoog:
“Mooie finale tot nu toe, maar die filmpjes zijn tenenkrommend. Enne… we willen de talenten zien en niet continu shots van de jury. (Feedback voor volgend seizoen 😉)”
De reacties bleven binnenstromen, en het onderwerp “#HGT” werd al snel trending in Nederland.
Humor of hinder?
Hoewel sommige kijkers de filmpjes met een korreltje zout namen en ze als “gewoon melig” omschreven, was het gros van de reacties kritisch. Veel mensen vonden dat de humor ten koste ging van het tempo en de spanning van de show.
“Bij een finale wil je de optredens beleven, niet afgeleid worden door sketches van de presentatoren,” schrijft een kijker. Een ander voegt toe: “De acts verdienen het volle podium, niet de show eromheen.”
Televisiekenner Marcus den Blanken analyseerde op X waarom dit zoveel irritatie opwekte:
“De kijker investeert weken in de kandidaten en wil in de finale vooral hen zien schitteren. Humor is prima, maar niet als het afleidt van waar het echt om draait.”
Volgens Den Blanken is dit een bekend risico bij talentenshows: de balans tussen entertainment en emotie is dun. “De finale moet voelen als een hoogtepunt, niet als een sketchprogramma.”
Jury onder indruk van de finalisten
Ondanks de kritiek op de tussensegmenten, was de jury vol lof over de finalisten zelf. Dan Karaty sprak lovende woorden over de creativiteit van dit seizoen.
“Het niveau lag ongelooflijk hoog. Wat me vooral raakte, was de passie van de deelnemers. Ze gaven alles, en dat voelde je.”
Chantal Janzen prees vooral de diversiteit van de acts.
“We hebben dans, muziek, acrobatiek, comedy — echt alles voorbij zien komen. Nederland mag trots zijn op dit talent.”
Marc-Marie Huijbregts voegde daar met een glimlach aan toe:
“Ik heb gelachen, ik heb gehuiverd, ik heb ontroering gevoeld. Wat wil je nog meer van een finale?”
Vladyslav en Veronika: een liefdesduo met kracht en elegantie
De winnaars Vladyslav en Veronika stalen de show met hun adembenemende acrobatische performance. Het duo combineerde kracht, elegantie en emotie in een optreden dat het publiek ademloos achterliet.
Ze begonnen hun act in totale stilte, waarna langzaam muziek inzette terwijl ze elkaar omhoog tilden in een choreografie vol vertrouwen en verbinding. Hun optreden werd door de jury omschreven als “magisch” en “haast poëtisch”.
Na hun winst bedankten ze niet alleen het publiek, maar ook de andere finalisten.
“Iedereen hier is een winnaar,” zei Veronika met tranen in haar ogen. “We hebben samen iets moois neergezet.”
Een finale met gemengde gevoelens
Hoewel Holland’s Got Talent een waardige winnaar kreeg en indrukwekkende optredens leverde, zorgden de tussendoorfragmenten voor verdeeldheid onder het publiek.
Op sociale media werd gesuggereerd dat de programmamakers de formule volgend seizoen moeten herzien. “De acts zijn sterk genoeg van zichzelf. Geef ze de volledige spotlight,” schreef een kijker.
Toch blijft de eindbalans positief: miljoenen Nederlanders hebben genoten van het talent, de emoties en de verrassingen die de finale bracht. De kritiek op de filmpjes laat vooral zien hoe betrokken het publiek is — een teken dat het programma leeft als nooit tevoren.
algemeen
Annechien Steenhuizen plots van tv verdwenen – dit is de ingrijpende reden
Annechien Steenhuizen, het vertrouwde gezicht van het Achtuurjournaal, is al bijna vijf maanden niet meer op televisie te zien. Sinds begin september is de 47-jarige presentatrice afwezig, en het is voor het publiek nog steeds onduidelijk wat de exacte reden hiervoor is. Haar afwezigheid roept vragen op bij veel trouwe kijkers, maar de NOS houdt de situatie stil.
Afwezigheid sinds september
Annechien Steenhuizen is al jarenlang een geliefd gezicht in de huiskamers van Nederland. Met haar rustige, professionele presentatie wist ze een sterke band op te bouwen met de kijkers van het Achtuurjournaal. Haar laatste uitzending dateert van begin september 2024. Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder, en haar langdurige afwezigheid valt op.
In november liet de NOS in een korte reactie weten dat Annechien afwezig is “vanwege familieomstandigheden.” Hoewel de omroep daarmee een tipje van de sluier oplichtte, werd er verder niets prijsgegeven. Op vragen van journalisten of en wanneer Annechien haar werk weer zal hervatten, gaf de NOS aan daar geen uitspraken over te kunnen doen.
Tina Nijkamp: “We weten het niet”
Tv-deskundige Tina Nijkamp, die vaak geïnformeerd lijkt over gebeurtenissen in de Nederlandse mediawereld, heeft ook geen antwoord op de vragen rondom Annechiens afwezigheid. In haar podcast Tina’s TV Update vertelt ze dat ze regelmatig berichten ontvangt van mensen die zich afvragen wat er aan de hand is.
“Annechien wordt duidelijk gemist, dat is zeker,” zegt Tina. “Ik krijg er veel dm’s over. Maar eerlijk gezegd: we weten het niet. Ze houdt het voor zichzelf en dat lijkt me een verstandige keuze. Alle sterkte aan haar.”
Tina benadrukt dat het belangrijk is om Annechiens privacy te respecteren. “Het is een persoonlijke zaak en ze zal zelf bepalen of ze ooit meer wil delen. Tot die tijd blijft het gissen, maar dat is haar goed recht. We kunnen haar alleen maar sterkte wensen.”
Grote steun vanuit het publiek
Annechien heeft in de loop der jaren een grote groep trouwe kijkers opgebouwd die haar professionele en warme presentatie waarderen. Haar langdurige afwezigheid heeft dan ook geleid tot veel speculaties. Toch is de toon van de reacties overwegend positief en begripvol. Veel mensen spreken hun steun uit en wensen haar het beste.
Op sociale media wordt regelmatig gesproken over hoe Annechien gemist wordt. “Het Achtuurjournaal voelt niet meer hetzelfde zonder haar,” schrijven kijkers. Ondanks haar afwezigheid is het vertrouwen groot dat ze, zodra ze klaar is om terug te keren, weer haar plek in de studio zal innemen.
Privacy boven alles
Hoewel de NOS en Annechien zelf stil blijven over de reden van haar afwezigheid, benadrukt de situatie het belang van privacy, zelfs voor publieke figuren. In een tijd waarin persoonlijke zaken vaak breed worden uitgemeten, kiest Annechien ervoor om dit moment voor zichzelf en haar familie te houden. Dat wordt door velen gerespecteerd.
Toekomst nog onzeker
Of Annechien Steenhuizen terug zal keren naar het Achtuurjournaal, blijft voorlopig onduidelijk. Het is niet bekend of haar afwezigheid tijdelijk of permanent is. Wat vaststaat, is dat ze gemist wordt en dat kijkers hopen dat ze in goede gezondheid verkeert.
Voor nu lijkt het enige wat rest, haar sterkte wensen en afwachten tot er meer duidelijkheid komt. Eén ding is zeker: wanneer Annechien besluit terug te keren, zal dat door velen met open armen worden ontvangen.
algemeen
Familievriend deelt details over de uitvaart van Viola Holt
Nederland neemt afscheid van Viola Holt: “Ze stond midden in het leven”
De televisie- en radiowereld reageert geschokt op het plotselinge heengaan van Viola Holt. De oud-presentatrice, jarenlang een geliefd gezicht op de Nederlandse televisie, is op 76-jarige leeftijd onverwachts thuis onwel geworden in haar woning in Muiderberg. Hulpd!ensten kwamen gisteravond laat ter plaatse, maar konden haar niet meer helpen. Nederland verliest een icoon dat generaties kijkers heeft geraakt.
Volgens mensen uit haar nabije omgeving gebeurde het volledig onverwacht. Viola was vitaal, actief en vol levenslust. Enkele uren voordat het noodlot toesloeg, plaatste ze nog een liefdevolle boodschap op sociale media — woorden die nu extra betekenis hebben gekregen.
Een leven vol warmte en positiviteit
Dat Viola kerngezond was, bevestigt ook Evert Santegoeds, hoofdredacteur van Privé. In een video-interview met De Telegraaf zei hij:
“Ze was in topvorm. Een vriendin had nog foto’s geplaatst van een lunch met Viola. Ze straalde, zoals altijd. Niemand had dit kunnen voorzien.”
Santegoeds beschreef haar als een vrouw die midden in het leven stond. “Ze was bezig met nieuwe plannen, ze was gelukkig. Dat maakt dit nieuws des te onwerkelijker.”

Haar laatste woorden aan het publiek
Wat het verdriet voor velen nog groter maakt, is het ontroerende bericht dat Viola enkele uren voor haar 0verlijden plaatste op X (voorheen Twitter). Ze schreef:
“Wat een fijne dag: huishouden, boodschappen, boswandeling, één whiskeytje op het terras, Thai food op het fornuis, en kijkend naar de prachtige grote maan, genietend van de Peer Gynt-suite op de radio. Allemaal iets om blij van te worden, en dankbaar voor onverwachte geluksmomenten.”
Een boodschap die, gezien de timing, door velen wordt ervaren als een poëtisch en liefdevol afscheid.
Journalist Aran Bade noemde het bericht “ontroerend mooi”.
“Het is alsof ze haar laatste dag precies heeft beleefd zoals ze wilde: rustig, dankbaar, en vol waardering voor het leven.”
Ook collega-journalist Wierd Duk reageerde:
“Wat een prachtige laatste woorden. Zo puur, zo echt.”
Het bericht werd inmiddels duizenden keren gedeeld. Voor velen symboliseert het hoe Holt altijd in het leven stond — met aandacht voor het kleine geluk en een hart vol dankbaarheid.

Een telefoontje dat alles veranderde
Paragnost Thomas Woolthuis (66), een van Viola’s dierbaarste vrienden, vertelde aan De Telegraaf dat hij gisteravond laat werd gebeld door haar partner Peter, met wie Viola 37 jaar samen was.
“Hij belde en zei: ‘Het gaat niet goed.’ En op dat moment voelde ik het. Nog voordat hij iets uitlegde, wist ik wat er was gebeurd.”
Thomas en zijn partner stapten direct in de auto richting Muiderberg.
“We reden in het donker, bijna geen verkeer. Je weet waar je naartoe gaat, maar het dringt nog niet echt door.”
Eenmaal aangekomen, bleef de kleine kring vrienden de hele nacht samen.
“Niemand wilde naar huis. We bleven bij elkaar, hielden elkaar vast, letterlijk en in woorden. Het was intens, stil en liefdevol.”
“Ze was zó levenslustig”
Thomas spreekt met bewondering over hoe gezond en energiek Holt de laatste tijd was.
“Het ging juist ontzettend goed met haar. Ze was vrolijk, actief, en had haar energie helemaal teruggevonden. Ze sportte, at bewust, en dronk nauwelijks. Ze zei vaak lachend: ‘Mijn energetische leeftijd is zestig.’ En dat geloofde je ook meteen.”
Volgens hem genoot ze de laatste jaren zichtbaar van haar vrijheid. “Ze had rust gevonden, zonder de druk van de omroepwereld. Ze straalde een soort vrede uit.”
Spiritualiteit als levenspad
In de laatste fase van haar leven hield Viola zich intensief bezig met spiritualiteit. Ze verdiepte zich in Reiki, meditatie en energiewerk — onderwerpen die haar rust en zingeving boden.
“Ik heb haar zelf mogen inwijden in Reiki,” vertelt Woolthuis. “Ze zei vaak: ‘Ik ben klaar met de harde kant van de media. Ik zoek warmte, zachtheid en stilte.’ En dat vond ze.”
Mensen die haar goed kenden, beschrijven hoe Viola de laatste jaren een nieuwe balans had gevonden. Ze gaf spirituele workshops, bezocht natuurretraites en inspireerde anderen met haar nuchtere kijk op het leven.
“Ze had een prachtige mix van spirituele diepgang en Hollandse nuchterheid,” zegt Woolthuis. “Ze geloofde dat liefde en positiviteit de sterkste krachten zijn die we hebben.”
Geen grootse uitvaart, maar een intiem afscheid
Ondanks haar bekendheid zal Viola niet groots worden herdacht met camera’s en pers. Volgens mensen uit haar directe kring wordt ze in besloten kring gecremeerd, enkel in aanwezigheid van haar partner, familie en enkele dierbare vrienden.
“Het wordt heel klein,” zegt Woolthuis. “Alleen de mensen die echt bij haar hoorden. Met aandacht, stilte en liefde. Precies zoals ze leefde.”
Er wordt geen officiële publieke ceremonie verwacht. Wel hebben fans op sociale media aangegeven dat ze later graag een herdenkingsmoment zouden zien — bijvoorbeeld door samen muziek van de Peer Gynt Suite te draaien, zoals Viola dat op haar laatste avond deed.
Een vrouw die generaties inspireerde
Viola Holt groeide in de jaren tachtig en negentig uit tot een van de meest geliefde gezichten van de Nederlandse televisie. Ze was te zien in populaire programma’s als De 5 Uur Show en Tijd voor Twee, waar haar charme, humor en oprechte betrokkenheid bij mensen de toon zetten.
Ze werd geroemd om haar optimisme en menselijke warmte. In een tijd waarin televisie vaak afstandelijk was, bracht Viola juist nabijheid en echtheid. Ze kon een gesprek voeren met een wereldster of een onbekende gast, en altijd voelde het oprecht.
Naast haar televisiecarrière werkte ze ook op radio, deed ze vrijwilligerswerk en bleef ze betrokken bij maatschappelijke thema’s. Haar interesse in mensen, muziek en spiritualiteit bleef tot haar laatste dag haar drijvende kracht.

Dankbaarheid als nalatenschap
Hoewel haar plotselinge heengaan voor velen als een schok komt, overheerst bij haar vrienden en collega’s ook dankbaarheid. Dankbaarheid voor de warmte die ze bracht, voor haar humor en haar onverwoestbare levenslust.
Een voormalige collega vatte het mooi samen:
“Viola leefde intens, lief, en zonder haast. Ze maakte van elke dag iets bijzonders — zelfs van een gewone donderdag in november.”
En dat blijkt ook uit haar laatste woorden aan de wereld: een eenvoudig bericht over een mooie dag, een glas whiskey, muziek en de maan.
Die woorden klinken na als een boodschap aan iedereen die haar kende:
vier het leven, wees dankbaar, en geniet van het nu.









