Connect with us

Royalty

Zorgen om gezondheid Prinses Amalia: “Waarom géén update?”

Amalia verscheen een tijdje geleden plotseling op een foto waarop ze met krukken liep. De kroonprinses werd in Lech op skivakantie met de rest van het gezin gespot. Yvonne Coldeweijer plaatste deze foto en schreef: “De Kroonprinses verblijft ook in Lech. Namelijk in het Berghof Hotel, onder extreme beveiliging. Gisteravond is ze daar op de dansvloer gespot in zilver glittertopje. Een andere spion heeft Amaal gespot in het glittertopje. Wellicht was ze op de dansvloer te vinden, maar in ieder geval niet dansend. Amaal loopt namelijk op krukken.” Nu werd dit natuurlijk gelijk gekoppeld aan een mogelijk ongelukje tijdens het skiën. Echter kon dat niet het geval zijn volgens Coldeweijer: “Weer een andere spion heeft vorige week naast Maxima en Amaal in het vliegtuig gezeten op rij één van Londen naar Amsterdam. Daar liep ze schijnbaar al op krukken.” Normaal krijgen we een update van de RVD, nu niet. Waarom?

Geen update betreft Amalia, waarom niet?
Bij gezondheidsproblemen kan het voorkomen dat leden van het koningshuis hun werk niet kunnen uitvoeren. Bijvoorbeeld wanneer iemand corona heeft opgelopen en hierdoor niet bij een publiekelijke afspraak kan zijn vanwege maatregelen. Echter was dit niet het geval bij de kroonprinses. Royal Reporter Rick Evers laat dat weten: “Ter info: geen reactie van de RVD over de kroonprinses. Eerder, bij gezondheidsproblemen bij bijvoorbeeld prinses Beatrix, gebeurde dat wel, maar dat was omdat haar officiële agenda daar ook hinder van had. Da’s bij de kroonprinses natuurlijk niet zo.” Over de oorzaak is dus niets bekend bij het grote publiek. Aannames zijn wellicht een verstuikte enkel aangezien er geen gips te zien is op onderstaande foto’s. De prinses is ook op krukken gespot bij de halfjaarlijkse fotosessie in 2016. Hierbij kwam een vermelding van het RVD dat haar enkel verstuikt was. Wellicht een veel terugkomende blessure. Hieronder meer:

 

Verder lezen

Actueel

Zware kritiek op fel vermagerde Eloise: ‘Dit is niet realistisch!’

Op Instagram deelt Eloise van Oranje trots dat ze enkele killootjes is afgevallen. Maar niet iedereen vindt dat een goed idee. Een van de vele reacties luidt: “Jammer dat je je hiervoor leent.”

In een sportruimte schrijft ze bij een van haar kiekjes: “Did it, done it, like dit, love dit.” Ze viel af met de methode Dag Eén.

Deze methode houdt in dat je op een dag alles leert over “voeding, training en hoe je dit kunt veranderen om het door jou zo gewenste droomlichaam te bemachtigen.”

Eloise is lang niet de enige BN’er die reclame maakt voor deze afvalmethode. “Het lijkt wel een beetje alleen voor de bekende Nederlanders met geld te zijn.”

De volger zegt dat ook zij het probeerde, maar niet de hulp kreeg die ze verwachtte. “Drie weken later of zo kreeg ik pas van Dag Eén een heel korte zakelijke reactie met: ‘Je kan je inschrijven, zie bijlage voor link.”

Ze vraagt zich dan ook hardop af of BN’ers een voorkeursbehandeling krijgen. “Als ik nu een bekende Nederlander was geweest, was er dan ook zo op me gereageerd? En juist mensen zoals ik hebben die hulp misschien wel harder nodig.”

Een andere volger heeft een gelijkaardige ervaring. “Goed gezegd! Lekker wat anders zoeken, succes!” Anderen schrikken zich dan weer een hoedje over de prijzen. “Heel mooi Eloise, maar de kosten, daar schrik ik wel van.”

Nog andere volgers snappen dan weer niet dat Eloise hier publiciteit voor maakt. “Jammer dat je je hiervoor leent.”

Een andere fan schrijft: “Je was ook al mooi. Ik hoop dat dit niet de norm gaat worden. Niet omdat het niet mooi is, dat is het zeker, maar omdat het niet realistisch is voor de meeste mensen. Je ziet steeds meer bekende mensen dit showen, maar ze waren daarvoor ook al zo mooi zoals ze waren.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door DAG ÉÉN (@dageen.nl)

Verder lezen

Actueel

Koningspaar op de vlucht voor woedende menigte na bezoek slavernijmuseum Zuid-Afrika

Tijdens het bezoek van het koningspaar aan de Slave Lodge liepen de gemoederen vrijdag hoog op. Woedende demonstranten troepten samen voor het gebouw. Uiteindelijk moest het koningspaar vluchten onder begeleiding van beveiligers.

De demonstranten waren van het Khoisan-volk. Zij hadden zich verzameld bij het slavernijmuseum. Omgeven door beveiligers baanden Willem-Alexander en Máxima zich een weg door de boze menigte.

Op X circuleren de heftige beelden: “Hectische exit van koningspaar bij de Slave Lodge in Kaapstad. Nazaten van tot slaaf gemaakten willen erkenning voor het Nederlandse koloniale verleden en slavernijverleden.”

Beveiligers moesten demonstranten aan de kant duwen. Het paar haalde het uiteindelijk zonder kleerscheuren tot bij de auto’s. Daarna vertrokken ze snel weer.

Het Khoisan-volk is op de hoogte van de excuses van de koning voor het slavernijverleden van Nederland, maar toch zijn ze kritisch.

Volgens de demonstranten heeft de koning alleen ook voor de slaven die naar zuidelijk Afrika werden vervoerd en trekt hij zich niks aan voor de onderdrukte inheemse mensen.

Verder lezen